Straatgebied van P.T. in beeld gebracht
P.T., de playable teaser die Hideo Kojima jaren geleden uit het niets de wereld instuurde als teaser voor een nieuwe Silent Hill game, blijkt jaren na release nog niet alle geheimen te hebben prijsgegeven. Vooral door te prutsen in de code zijn nog heel wat zaken aan het licht gekomen, waardoor de game nog uitgebreider en enger is dan gedacht.
Nu heeft Lance McDonald, die het zijn persoonlijke queeste heeft gemaakt om P.T. helemaal ondersteboven te keren, het voor elkaar gekregen om het "straatgebied" te betreden en te verkennen. Dit is het gebied dat aan het einde van P.T., nadat je het hebt "uitgespeeld", even te zien krijgt in een cutscene met het personage van Norman Reedus. Dit blijkt echter een real-time cutscene te zijn en geen pre-rendered, wat maakt dat de hele omgeving ook echt in de demo aanwezig is en dus verkend kan worden.
Tot in de puntjes uitgewerkt is het allemaal niet, maar er is wel degelijk moeite in gestoken, ook al werd de omgeving er mogelijk slechts neergezet in functie van de demo. Tegelijk echter biedt het ons mogelijk ook enig inzicht in wat P.T. uiteindelijk zou zijn geworden als Silent Hills.