Indrukwekkende Unreal Engine 4 Star Wars demo getoond
Epic Games heeft samen met ILMxLAB en NVIDIA een indrukwekkende real-time Unreal Engine 4 Star Wars demo getoond die gebruik maakt van real-time raytracing, een nieuwe technologie dit dit jaar voor het eerst in games zal verschijnen. Dankzij real-time raytracing kan een realistische simulatie van licht plaatsvinden, waardoor de hele scène er automatisch realistischer en dynamischer uitziet.
Real-time raytracing blijft wel nog steeds een zware beproeving voor computers, dus in eerste instantie zullen games vermoedelijk nog niet ten volle gebruik kunnen maken van de technologie. Voor deze demo echter is men vermoedelijk wel voluit gegaan, niet alleen qua real-time raytracing maar ook qua feitelijke, haast levensechte graphics.
Om deze demo in real-time te draaien werd gebruik gemaakt van 4 geavanceerde NVIDIA Volta GPU's. Het is niet duidelijk of het daarbij dan gaat om Titan V's of een nog nieuwere grafische kaart. Hoe dan ook hangt daar een stevig prijskaartje aan vast. Voor de 4 grafische kaarten alleen al zou je meer dan 12.000 dollar neertellen.
Nog niet meteen nabije toekomstmuziek dus voor de gemiddelde game(r), maar het is wel toekomstmuziek en dat op zich is ook al een adembenemend vooruitzicht.