4Gamers bezoekt Firstlook 2011
Voor een fervente gamer zijn gamesbeurzen even verslavend als Tupperware-demonstraties voor de enthousiaste huisvrouw: wil je van alles op de hoogte blijven, dan moet je er gewoon bij zijn. Op 1 en 2 oktober vond Firstlook 2011 plaats in de Jaarbeurshallen van Utrecht. Onze vliegende reporter Steez vloog er letterlijk naartoe en maakte een interessant verslag in woord en beeld.
Wat was het heet in Utrecht! De temperatuur op het dak van de Jaarbeurshallen moest enkel onderdoen voor het enthousiasme van de gamers en de hotness van de booth babes. Firstlook 2011 was de eerste editie buiten de vertrouwde locatie in de Westergas-fabriek te Amsterdam en groter dan ooit. Al van bij binnenkomst zat de sfeer er goed in met pompende beats en luid mitrailleurgeknal om de blikvangers op de vloer kracht bij te zetten. EA en Activision lagen in de loopgraven met zware artillerie: Modern Warfare 3 en Battlefield 3 speelbaar! Daarnaast was het gros van de Benelux-uitgevers aanwezig met hun eindejaarsopstelling. Te veel om op te noemen. Nintendo had system sellers Zelda, Super Mario 3D Land en de lang geanticipeerde Mario Kart 7. Microsoft bracht Forza 4 mee, inclusief een race setup met drie schermen. Er was ook een demo voor de Kinect ‘Auto vista’ modus on hand, voor als je zelf ook eens het portier van een Italia 458 wou dichtgooien. Zeer populair en last-stand-standing, was de Capcom booth met onder andere de interactieve anime film/game ‘Asura’s Wrath’ broederlijk naast Street Fighter X Tekken. Deze meesterlijke mash-up van twee heavyweight titels kon te allen tijde op een grote schare fans en joystick warriors rekenen.
Naast het zelf uitproberen van aankomende games zoals de nieuwe Need for Speed, Inversion en Rayman, waren er meerdere zaaltjes met daarin game footage op basis van de laatste builds. Ideaal om in het donker even te bekomen en te hydrateren met flesjes water nummer 8. De vrienden van Chief waren aanwezig met een populaire stand rond de multiplayer van Uncharted 3 en verder kon je nog wat shoppen of meedoen met esports op hoog niveau. Ook in primeur was het Holland Paviljoen met daar aanwezig de immer behulpzame booth babes, info over opleidingen en de leukste games van Nederlandse bodem. Aandacht genoeg ook voor gamen in 3D, pc's en gadgets op de vele hardware stands. Deel van het eigen karakter van Firstlook is het hoofdpodium als middelpunt, met aan de lopende band presentaties, wedstrijden, give-aways en de Boothbabe Awards als feestelijk sluitstuk van het weekend. Firstlook zou Firstlook niet zijn zonder aanwezigheid van de Gamekings, bekend van het populaire MTV-programma rond gaming, die zich als razende videoreporters over de beursvloer bewogen, tijd maakten voor fans en als Blammo Events de organisatie op zich namen.
Editie 2011 kon zeker profiteren van de locatiewissel en het grote aanbod van games die op punt staan uit te komen. Dankzij een beperkt aantal kaartjes en de vele opties qua kijken en gamen werd het op deze goed georganiseerde beurs ook nooit te druk en kon je - enkele blockbusters daar gelaten – vlot zelf aan de slag, nog steeds dé belangrijkste voorwaarde voor een geslaagd game event. De vele booth babes, die krijg je er als leuke extra bij.
Meer foto's op de volgende pagina >>