GUIDE | Alle wapens, alt-fires en weapon traits in Returnal
Terwijl je doorheen Returnal spelt zal je op heel wat verschillende wapens stuiten. In het begin lijkt het arsenaal vrij beperkt, maar hoe meer je speelt, hoe meer je beseft hoeveel variatie er op dat vlak in de game zit. Wij lijsten in deze guide alle wapens, alle alt-fires en alle weapons traits voor je op in een handig overzicht. De locatie bij de beschrijving van de wapens is waar je ze het eerste kan vinden in de wereld van Returnal.
Wapens
Naam |
Beschrijving |
Locatie |
Modified Sidearm SD-M8 |
Dit is je basiswapen. Een eenvoudig pistool waarmee je enkele kogels kan afvuren. |
Je start elke cyclus met dit wapen |
Tachyomatic Carbine |
Een wapen dat je het beste kan vergelijken met een assault rifle. Het is een volautomatisch wapen. |
Overgrown Ruins |
Spitmaw Blaster |
Dit wapen is vergelijkbaar met een shotgun en vooral handig wanneer je vijanden van dichtbij wil raken. Minder effectief vanop een afstand. |
Overgrown Ruins |
Hollowseeker |
Opnieuw een machinegeweer, maar vergeleken met de Tachyomatic Carbine is de snelheid waarmee je kogels afvuurt een pak hoger. |
Crimson Wastes |
Thermogenic Launcher |
Je wil een rocket launcher? Je krijgt een rocket launcher! Per schot dat je afvuurt worden er drie raketten afgeschoten. Zeer krachtig, maar je moet wel herladen na drie schoten. |
Derelict Citadel |
Rotgland Lobber |
Dit wapen vuurt een soort zuur af dat schade blijft toebrengen aan vijanden die geraakt worden. Hoe langer je de trigger ingedrukt houdt, hoe verder je er mee kan schieten. |
Overgrown Ruins |
Electropylon Driver |
Dit wapen schiet pylonen af die energie afgeven en schade doen in hun nabijheid. De pylonen blijven zowel op de omgeving als op vijanden steken. Na een tijdje verdwijnen ze opnieuw. |
Echoing Ruins |
Dreadbound |
Dit wapen schiet projectielen af die als een boemerang terugkeren. Hoe dichter je bij een vijand bent, hoe sneller ze terugkeren en des te sneller je ze dus opnieuw kan afvuren. |
Fractured Wastes |
Pyroshell Caster |
Een soort granaatwerper die projectielen afvuurt die op vijanden blijven plakken en na een seconde ontploffen. |
Abyssal Scar. |
Coilspine Shredder |
Een wapen dat discs afvuurt die wegspringen van vijanden en de omgeving. Hoe langer je de trigger inhoudt, hoe meer schade je kan aanbrengen. |
Echoing Ruins |
Atropian Blade |
Het enige wapen dat geen vuurwapen is en dat je permanent houdt zodra je het hebt gekregen. De Atropian Blade is een meleewapen dat perfect is om vijanden van dichtbij te doden en om bepaalde geheime doorgangen mee te openen. |
Overgrown Ruins |
Alt-fires
Alle wapens in Returnal hebben ook een alt-fire, een sterkere aanval die moet herladen nadat je hem gebruikt hem. Om een alt-fire te gebruiken moet je R2 volledig induwen. De alt-fires worden random aan nieuwe wapens toegewezen. We lijsten hieronder even alle soorten op.
- Blast Shell: Een granaat die ontploft bij impact
- Doombringer: Een grote bol energie die schade doet aan alles in de buurt en ontploft bij impact. Om meer schade aan te brengen, kan je R2 langer ingedrukt houden.
- Horizontal Barrage: Een reeks prjoctielen die in een horizontaal patroon worden afgevuurd en flink wat schade aanrichten.
- Killsight: Een soort sniperschot, waarbij je inzoomt om meer schade toe te brengen aan zwakke plekken van vijanden.
- Proximity Mine: Een mijn die ontploft zodra vijanden in de buurt komen.
- Shockstream: Een stroom elektriciteit die je een tijdje op je vijanden kan richten.
- Tendrilpod: Een boel tentakels komen tevoorschijn en gaan je vijanden te lijf.
- Trackerswarm: Een aantal kleine insectachtige wezentjes die op zoek gaan naar een vijand.
- Vertical Barrage: Vergelijkbaar met de horizontal barrage, maar dan in een verticaal patroon.
- Voidbeam: Een straal die meer schade aanricht als je hem op één vijand gericht kan houden.
Weapon traits
Naast de alt-fires hebben wapens ook nog eens een random weapon trait, die wapens net dat tikkeltje extra geven. Als je een nieuw weapon trait tegenkomt, moet je het eerst vrijspelen door vijanden te doden. Zodra het is vrijgespeeld kan je het in de toekomst ook op andere wapens vinden. Hoe hoger je weapon proficiency, hoe meer weapon traits een wapen kan hebben. Weapon traits kunnen ook stijgen in level en zo sterker worden.
Modified Sidearm SD-M8 |
|
Tachyomatic Carbine |
|
Spitmaw Blaster |
|
Hollowseeker |
|
Thermogenic Launcher |
|
Rotgland Lobber |
|
Electropylon Driver |
|
Dreadbound |
|
Pyroshell Caster |
|
Coilspine Shredder |
|