Hitman Episode 2 - Sapienza
Hitman Episode 2 - Sapienza
[gespeeld op PS4]
Een maand na de officiële release van Hitman: Episode 1 (bekijk deze hier) keren we met de kale huurmoordenaar naar een nieuwe locatie voor een nieuwe opdracht. Episode 2 speelt zich af op het zonnige Sapienza waar onze opdracht erin bestaat om twee personen te vermoorden, namelijk Silvio Caruso en Francesca De Santis. Op die manier kunnen we de productie van een dodelijk DNA-virus stoppen.
Het lijkt wel een hele boterham, maar eenmaal je eraan begint, komt alles mooi samen. Vooraleer je aan de opdracht begint, krijg je uiteraard weer wat achtergrondinformatie. Zo leren we dat Silvio Caruso werkt aan een nieuw dodelijk virus dat miljoenen mensen ongemerkt kan infecteren. We krijgen de opdracht om hem te stoppen en om het onderzoek volledig lam te leggen, maar ook diens assistente moet er dus aan geloven.
Eenmaal in Sapienza aangekomen, krijg je een ferme villa voor je neus en daar vindt alle actie plaats. Het is weer volledig aan jou om te bepalen hoe je het wil oplossen. Uiteraard kan je weer bepaalde Opportunities tracken, zodat je iets wat hulp krijgt bij een bepaalde aanpak. Je merkt wel dat er nu tal van mogelijkheden zijn die zich niet allemaal op een bepaalde activiteit of vermomming richten. Zo werden we de golfinstructeur die stiekem een affaire had met Francesca De Santis om zo bij haar te komen - no pun intended.
Na het voltooien van de drie opdrachten bleven we wel wat op onze honger zitten. De map is redelijk groot en bevat een mooi strand, winkelstraatjes en een kerk met bijhorend kerkhof, maar om de opdrachten te vervullen bleven we eigenlijk enkel in en rond de villa met bijhorende grotten waar het virus in wordt bewaard. Het is dus een beetje een gemiste kans dat de volledige map niet werd benut om de speler bezig te houden. Uiteraard zullen we wel custom contracts krijgen die personen aanstippen over de gehele map, maar toch. Verder krijg je ook twee nieuwe Escalations en is het ook mogelijk op Sapienza om 20 te halen voor je Mastery.
In vergelijking met het Parijs-level moeten we zeggen dat we her en der wat waren teleurgesteld qua details. De afwerking is niet overal van hetzelfde niveau en dat is natuurlijk spijtig. Over het algemeen oogt de map zeker niet slecht en ook qua grootte en afwisseling zit het wel goed. De minutenlange laadtijden zijn nog steeds van de partij en de met momenten domme AI is nog steeds niet aangepakt - ondanks een reeks patches. Je zal dus nog steeds makkelijk iets kunnen uitsteken en vervolgens met een kleine afleiding of een ommetje alles weer koek en ei laten worden.
[Qua score hebben we de basisgame beoordeeld en zullen we het totaalpakket wederom beoordelen nadat alle episodes zijn uitgekomen]