On the Road: Trials Fusion - Helsinki
We krijgen regelmatig de vraag wat het is om op perstrip te gaan en daarom hebben we deze "On the Road'-reeks in het leven geroepen, waarin we jullie - op speelse (?) wijze - meenemen op onze tocht naar enkele locaties die we bezoeken doorheen het jaar.
Het Hoge Noorden voor Trials Fusion
Af en toe krijg je als gamereporter de mogelijkheid om eens buiten te komen en een stad te bezoeken waar je nog nooit eerder bent geweest. Zo mochten we onlangs Helsinki in Finland gaan bezoeken. Wij waren in ieder geval al dankbaar voor de opwarming van de aarde, want we hadden echt geen zin om bij een temperatuur die dik onder nul lag een bezoekje te gaan brengen aan het Hoge Noorden. Zoals gewoonlijk zagen we bijzonder weinig van de stad zelf, dus jullie gaan ons op ons woord moeten geloven dat we er echt zijn geweest. De preview van Trials Fusion kan je binnenkort in Glitch lezen en ook hier op de website in de gratis preview van Glitch.
Als we naar het buitenland worden gevoerd voor een game en we daar ook moeten overnachten, dan is een hotelbezoekje al niet te vermijden. Aanschouw hieronder de Finse visie op een (toch wel) mooie hotelkamer.
Na een nachtje slapen in deze toch wel adequate kamer, was het de volgende dag tijd voor het serieuze werk. Eerst stond er een bezoekje aan de studio van RedLynx, de ontwikkelaar van Trials Fusion, op de planning.
Daar werken ze hard, maar zoals je kan zien op de foto's is er ook duidelijk ruimte voor wat ontspanning.
Na een presentatie over de prestaties en de manier van werken bij Redlynx was het tijd om eindelijk kennis te maken met de game.
Na nog een presentatie, ditmaal over de game, konden we eindelijk aan de slag met spel zelf.
Om aan te tonen dat het met een controller in de hand allemaal wel heel eenvoudig was om een beetje met zo'n motor te spelen, kwam Redlynx nog op de proppen met een mooie show. Al zijn we er nog altijd niet van overtuigd dat wij dat ook niet allemaal zouden kunnen, hoor.
Na een geslaagde tweedaagse, waarin we spijtig genoeg te weinig van Helsinki zagen, was het tijd om terug naar huis te gaan. De PR van Ubisoft zag in ieder geval dat het goed was.