REVIEW | Indie Flash - Drie hoofdrolspelers in Saviorless
Ontwikkelaar Empty Head Games brengt ons in Saviorless het verhaal van Antar die op The Smiling Island een savior wil worden. De game vertelt het verhaal van drie protagonisteren, die je alle drie doorheen het spel zal mogen spelen. Elk hebben ze hun deel in en impact op het verhaal.
Doorheen het avontuur speel je met drie verschillende personages, namelijk Antar, Savior en Nento. Nento is de slechterik in dit verhaal, terwijl de Savior een soort gemaskerde avatar van Antar is. Je wandelt doorheen een handgetekende wereld die steeds grimmiger wordt, terwijl je af en toe je plaforming skills bovenhaalt. We hebben best genoten van deze platforming, want echt moeilijk was het niet, maar het liet je wel soms even nadenken hoe je bepaalde locaties moest bereiken.
- LEES OOK: Alle Indie Flash reviews en previews
- LEES OOK: Puzzelen met kogels in Children of the Sun
- LEES OOK: Op zoek naar de top Laysara: Summit Kingdom
Kleine hindernissen proberen je te stoppen. Met Antar moet je die ontwijken, want zij kan zichzelf niet verdedigen. Savior en Nento kunnen dat dan weer wel en dat brengt enige afwisseling, waardoor de game langer interessant blijft. Met Antar kan je dus in de Savior veranderen, maar dat kan steeds maar voor even, tot de klok op nul komt. Wil je dat langer doen, dan moet je ondertussen vijanden doden of beelden vernietigen. Komt de klok op nul, dan is het game over en moet je die sectie opnieuw spelen. De combat is best eenvoudig, met enkel een dash en een enkele aanval.
Van begin tot einde hebben we plezier gehad met het spel, maar naarmate het einde nadert, wordt het wel wat moeilijker en krijg je soms platforming op je bord die je een paar keer mag proberen om een patroon aan te leren. Op het einde krijg je ook een gevecht dat eigenlijk volledig anders speelt dan de voorgaande. Het komt dan ook als een verrassing waar je niet meteen op voorbereid bent. Uiteraard is dit geen probleem, want je leert uit een dood, maar soms werd het al eens frustrerend, omdat het niet altijd duidelijk was hoe we een aanval moesten counteren of ontwijken.
Visueel ziet de game er echt top uit met de handgetekende omgevingen en de animaties die het allemaal tot leven brengen. Je merkt meteen dat er veel zorg hierin werd gestoken.
Saviorless heeft ons van begin tot einde vastgehouden en door de afwisseling met de drie personages blijft het interessant. De platforming is niet te moeilijk, maar biedt toch enige uitdaging door kleine puzzels of routes die je moet uitzoeken. Eenmaal het tot een gevecht komt, wordt de gameplay volledig anders en komt er tijd in het spel. Visueel ziet de game er top uit met de handgetekende animaties en omgevingen, al is het wel beetje spijtig dat het verhaal snel is verteld en het einde een kleine moeilijkheid spike krijgt.
- Verhaal, ...
- Visueel
- Platforming
- ..., maar mocht langer
- Moeilijkheid spike