REVIEW | Indie Flash - Op pad met je paraplu in Gunbrella
Bij Gunbrella van ontwikkelaar doinksoft kruipen we in de huid van een vader die zonet zijn vrouw en kind verloor. Je kind werd gekidnapt door een persoon, die ook nog eens zijn wapen achterliet, en je zet koers om je dochter terug te krijgen. De hele tocht zal een goeie 4 à 5 uur in beslag nemen en op je weg kom je verschillende interessante personages tegen die je maar al te graag helpen met enige informatie, nadat je hen helpt. Via een treinsysteem doorkruis je enkele locaties die wat afwisseling brengen qua vijanden.
Dit avontuur komt niet zonder enig gevaar en het achtergelaten wapen doet meteen dienst, maar het is geen gewoon wapen. De gunbrella is een shotgun dat naast kogels ook granaten en vlammen kan uitspuwen en met een simpele knop activeer je een paraplu die inkomende kogels kan weerkaatsen of opvangen. Verder kan je de paraplu ook gebruiken om je een weg te banen doorheen verschillende levels, want er komt af en toe wel wat platforming bij kijken. De controls zitten wel strak en ook de gunplay zit snor met vijanden die wel wat uitdaging bieden..
- LEES OOK: Alle Indie Flash reviews en previews
- LEES OOK: Puzzels voor taalkundigen in Chants of Sennaar
- LEES OOK: Fort Solis valt snel zonder stoom
Via een journal kan je de verschillende missies opvolgen en je krijgt ook enkele zijmissies tot je beschikking. Wanneer je deze voltooit dan krijg je een klein cadeau in de vorm van een half hartje. Heb je twee helften dan krijg je een volledig hartje dat bij je health wordt bijgeteld. Zijmissies doen is dus zeker aan te raden, want de gevechten zijn best heftig en er staan ook wat boss fights op je te wachten. Jammer dat die niet allemaal even goed zijn. Sommige bosses werden wel heel eenvoudig verslagen, terwijl andere dan weer bloed, zweet en tranen vereisten.
Visueel kiest Gunbrella voor pixelated graphics met veel zorg voor de verschillende locaties. Verder kregen we heel wat bloederige taferelen en spatten de vijanden uit elkaar na contact met onze shotgun. Dialogen bestaan enkel uit kleine geluidjes die de personages maken en dat werd na een tijdje wel eentonig en irritant.
Gunbrella heeft ons van begin tot einde weten te vermaken en bracht genoeg variatie in de verschillende quests en boss fights, al zijn die laatste niet altijd even gebalanceerd. Het gebruik van je gunbrella in zowel de actie als de platforming zit wel snor en op vlak van controls hebben we geen klachten. Het enige mindere waren misschien de geluidjes die de personages maken bij een dialoog, maar dat is iets kleins.
- Toffe gunplay en platforming
- Verschillende quests
- Visueel