REVIEW | Snelle actie in Hi-Fi Rush Arcade Challenge!
In de nieuwste Hi-Fi Rush DLC krijgen we een prachtige nieuwe arcadekast in de welbekende hideout. Op deze machine kunnen we twee nieuwe spelmodussen proberen.
In Power Up! Tower Up! komt Zanzo al je power-ups stelen, waardoor Chai weer een pak zwakker is. Kies in het begin van elke level een power-up en sla de vijanden tot moes. Hoe sterker je power-up, hoe minder punten je aan het einde van de ronde krijgt. Je kan ook bugs kiezen die je net een nadeel bezorgen in ruil voor extra punten. Ten slotte kan je af en toe kiezen om een challenge route te nemen in plaats van het gewone gevecht. Als je de opdracht kan volbrengen krijg je sterke power-ups zonder daar punten voor op te geven. Je kiest dus zelf net hoe moeilijk de uitdaging wordt. Zelfs op het gemakkelijkst is de uitdaging pest al pittig. Omdat je status telkens mee de volgende ronde in gaat kan het wel eens zijn dat je om veilig te zijn alles op HP moet zetten. Dat maakt dan wel weer dat je aanvallen aan de zwakke kant blijven. De toren vereist dus best wat skill om te beklimmen.
BPM rush gooit je dan weer in eindeloze gevechten tegen een steeds hogere BPM. Elke ronde begin je met een half gevulde BPM gauge. Door op het ritme te vechten vul je deze meter, als je klappen krijgt zakt hij weer. Doe wat je kan om de meter te vullen en er zal een sterke tegenstander verschijnen die je moet verslaan om naar het volgende level te gaan. Als je deze tegenstander geveld hebt, stijgt de snelheid van de muziek en kan je tegen een hogere BPM gaan vechten. Je kan BPM Rush! spelen op Easy, Normal of EX mode - die je pas unlockt als je een S score haalt in een van de andere rondes. Het hogere ritme kan soms aangenamer zijn om te spelen als je een heel erg clicky gamer bent. Maar hou in gedachten: als jij sneller kan, kan je vijand dat dus ook. De stages zijn soms zeer hectisch, vooral als je veel vervelende vijanden op een hoopje hebt. Gelukkig gelden je eigen builds hier wel, dus kan je de uitkomst beter naar je hand zetten. Deze spelmodus kan soms naar het vervelende toe neigen als jij en je vijanden te hard aan elkaar gewaagd zijn. 20 minuten kijken naar een BPM gauge die niet beweegt is niet geniaal leuk. Er zou hier mogelijk zelfs een timer mogen tussenkomen als er een stalemate komt.
De twee nieuwe spelmodussen gaan uiteraard ook gepaard met nieuwe beloningen. De arcade krijgt zijn eigen set achievements waarmee je allerlei dingen kan unlocken van materiaal voor de fotostudio tot nieuwe aanvallen. Deze achievements gaan van best gemakkelijk naar heel erg pittig, dus achievement hunters die zin hebben in een uitdaging krijgen hier weer wat leuks om naar uit te kijken. Zo krijg je al een achievement voor gewoon een keertje te spelen, maar wordt er bijvoorbeeld ook gevraagd om BPM Rush te spelen zonder ook maar 1 enkele chip te gebruiken.
Ga jij voor de high speed thrills van BPM Rush? Of verkies jij de berekende high risk, high reward speelstijl van Power Up! Tower Up!? Je kan deze twee nieuwe uitdagingen nu al vinden in je hideout!
- Meer endgame content
- Uitdagende levels
- Meer achievements
- Meer nieuwtjes voor je game
- Stalemates in BPM Rush
Let´s goooooo 🥳
Geplaatst op 2023-07-10 22:59:02