REVIEW | Indie Flash - Trepang2 vermaakt ons van begin tot einde
Ontwikkelaar Trepang Studios brengt ons hun nieuwste titel, genaamd Trepang2, waar we meteen een nostalgische F.E.A.R. vibe bij kregen. Je speelt als Operator 106 die wordt bevrijd door een task force. Je besluit je dan maar meteen bij die taskforce te voegen en hen te helpen met wat missies. De campaign bevat een totaal van vijf main missions, maar je hebt ook enkele side missions die je kan voltooien.
De main missions focussen zich op het verhaal dat op zich wel interessant is, maar we werden ook niet echt van onze sokken geblazen. Het deed wel deugd om nog eens een toffe singleplayer FPS te spelen. Van begin tot einde hebben we ons weten te vermaken. We hebben ons echt geen seconde verveeld. De missies spelen zich af over de hele wereld, maar een echt open map zal je nooit krijgen. Trepang2 speelt zich vooral af in verschillende gebouwen, maar dit stoorde niet. Bij de side missions mag je jezelf verwachten aan een soort wave shooter, want oftewel moet je servers hacken en vijanden weghouden of een enorme vijand doden.
Voor dit allemaal heb je natuurlijk wel wat wapentuig nodig en gelukkig krijg je dit ook, maar je krijgt niet alles meteen ter beschikking. Naarmate je vordert in de campaign krijg je nieuwe wapens, maar zal je ook nieuwe wapens vinden op de vijanden. Wanneer je dan een missie hebt voltooid, kan je deze terugvinden in de armory van de thuisbasis. Vijanden kunnen flink wat schade aanrichten, maar gelukkig vind je doorheen de levels wat health packs die je weer naar 100% genezen. Elk level heeft ook wat verborgen intel en wapen upgrades. Denk aan een silencer voor je pistool of incendiary rounds voor de shotgun. Het menu om wapens te voorzien van een attachment vonden we wel wat clunky en niet user friendly. Zo beweegt het menu en ging het onderste gedeelte veelal uit beeld wat het aanklikken flink bemoeilijkte.
- LEES OOK: Alle Indie Flash reviews en previews
- LEES OOK: Een vleugje insanity in Gord
- LEES OOK: Een emotionele ervaring in Dordogne
Operator 106 heeft enkele unieke vaardigheden die hem onderscheiden van de andere soldaten. Hij kan namelijk de tijd vertragen, maar ook zichzelf onzichtbaar maken. Beide komen goed van pas in elke situatie, want wanneer je onzichtbaar bent, kan je eenvoudig voorbij vijanden glippen om hen in de rug aan te vallen. De tijd vertragen brengt dan weer tactische mogelijkheden met zich mee. Zo kan je vijandelijke kogels ontwijken, maar kan je zelf ook nauwkeurige headshots plaatsen.
Trepang2 heeft ons van begin tot einde weten te vermaken. Je krijgt een vijftal main missions, maar hiernaast heb je ook enkele side missions waar je de tijd in kan verdrijven. Na het completen kan je alles nog eens opnieuw doen op een hogere moeilijkheid met of zonder cheats. We hopen wel dat men het wapensysteem nog even aanpakt.
- Gunplay
- Tijd vertragen werkt hemels
- Mocht misschien ietsje langer zijn
- Onhandig attachment menu