REVIEW | Indie Flash - Een stevige uitdaging met Wanted: Dead
Ontwikkelaar Soleil Ltd. bestaat uit werknemers die voordien werkten aan Ninja Gaiden en Dead or Alive en nu met hun nieuw project Wanted: Dead, op de markt komen. De nieuwe titel die wordt omschreven als een nieuwe hybrid slasher/shooter laat je in de huid kruipen van Hannah oftewel agent Stone, die samen met haar zombie unit een corporate complot aan het licht wil brengen.
Het verhaal is verspreid over een totaal van vijf verschillende levels, maar tussendoor kan je rondwandelen in het politiekantoor en krijg je minigames of cutscenes voorgeschoteld. De verschillende levels zijn ook vrij lang en de moeilijkheidsgraad ligt redelijk hoog, waardoor je toch flink wat tijd zal spenderen in de game, ondanks het lage aantal levels. Vijanden bevecht je met je katana of met wapens, maar de dodelijkste optie is een mix van beide. Je beschikt over een assault rifle waarmee je vijanden op een afstand kan doden, maar je hebt ook een pistool waarmee je samen met de katana combo’s kan uitvoeren. De combat vonden we na een tijdje wel repetitief worden, want ook al zijn er een tal van finisher moves, je blijft wel de hele tijd dezelfde standaardmoves uit te voeren. Het counteren van aanvallen voelde ook niet heel consistent, waardoor je al eens wat aanvallen incasseert.
Bovendien kunnen de vijanden ook flink incasseren, waardoor de moeilijkheidsgraad op normal zelfs al iets te moeilijk was. Gelukkig kan je die tijdens het spelen nog aanpassen. Dat gebeurt wel enkel op een bepaald moment en als je hier niet op ingaat, zit je vast aan de gekozen moeilijkheid. Je wapens kan je upgraden met betere parts die de kracht versterken, maar je kan ook Stone zelf versterken met nieuwe vaardigheden die invloed hebben op haar aanval of verdediging. Dit kost je centjes die je doorheen de game verdient. Ook haar team kan je voorzien van upgrades, want bij de verschillende levels neem je ze telkens mee en zorgen ze voor ondersteuning.
- LEES OOK: Alle Indie Flash reviews en previews
- LEES OOK: Lekker hakken in Superfuse
- LEES OOK: Op naar de rode planeet in Deliver Us Mars
Naast de main campaign heb je tussendoor ook nog een aantal scenes waarin het verhaal wordt besproken, maar het is allemaal nogal oppervlakkig. Anime-scenes gunnen een flashback op het verleden van Stone en tussen de levels door kan je een band creëren met je teamgenoten via een aantal beste leuke minigames. Zo heb je enkele ritmegames, maar ook een 2D-arcadegame waar je even zoet met bent. Audiovisueel is het zeker geen hoogvlieger, maar we kunnen ook niet zeggen dat de game er slecht uit ziet, en de voice acting heeft die typische sfeer van Japanse games.
Wanted: Dead heeft ons achtergelaten met gemengde gevoelens. Enerzijds vonden we het tof om een nostalgische game op ons bord te krijgen, maar anderzijds vonden we de combat snel repetitief worden en de moeilijkheid wisselt enorm. Je hebt een aantal minigames waar je je achteraf nog zoet met kan houden, maar dat is ook geen uren.
- Gameplay
- Upgrades
- Afwisseling tussen levels
- Bullet sponge vijanden
- Moeilijkheid wisselt hard