REVIEW | Fletse actie in Gungrave G.O.R.E.
Als een bepaalde drug de wereld overspoelt, dan is het altijd fijn als bepaalde mensen het op zich nemen om die drug van de aardbodem te vegen. Dat is zo een beetje wat er gebeurt in Gungrave G.O.R.E., waar jij met een paar pistolen en je doodskist (echt waar) alles en iedereen in je buurt overhoop knalt.
Echt veel meer verhaal is er niet in Gungrave G.O.R.E. Er gebeuren wel andere dingen, er is iets met twee strijdende facties, maar we moeten toegeven dat we al heel snel de interesse verloren in het verhaal. Gungrave G.O.R.E. is een Koreaanse game en alles wordt ook op een heel Koreaanse manier gebracht. Niet dat dat altijd een probleem moet zijn, maar hier werd het toch al heel snel allemaal te zwaarmoedig en dramatisch, waardoor de tussenfilmpjes meer werden overgeslagen dan bekeken en we ook meestal met onze ogen rolden wanneer iemand een uitleg begon te doen tijdens een level.
Ook de gameplay maakte ons niet echt gelukkig. Gungrave G.O.R.E. is een third-person shooter, maar speelt ongelooflijk stroef. Elke keer je een trigger induwt, vuur je vier kogels af. Klinkt handig, maar het zorgt er voor dat je nooit echt in een bepaalde flow kan komen. Je krijgt ook zo’n immens aantal vijanden op je afgestuurd, dat je al snel kramp in je vinger krijgt. Je kan wel constant kogels afvuren uit je wapen, maar dan mag je weet niet bewegen. Gungrave G.O.R.E. laat je ook niet helemaal toe om volledig vrij te mikken. Je schiet de facto op de vijand die het dichtste bij je staat, wat wil zeggen dat je targeting soms ongewild verandert. Je kan wel vrij mikken als je een bepaalde knop indrukt, maar ook dat voelt ongelooflijk stroef aan. Het komt zo vaak over alsof Gungrave G.O.R.E. niet weet of het een traditionele third-person shooter wil zijn of een soort twin-stick shooter en geen van beide genres doet het goed.
Nochtans wil Gungrave G.O.R.E. je belonen als je vlot de gunslinger speelt. Je hebt immers Beats, die als een soort combometer werken, en ook nog Art dat je krijgt wanneer je bepaalde extreme kills uitvoert, die je dan weer kan inwisselen voor upgrades of cosmetics.
Veel zou opgelost kunnen worden met verschillende wapens, zodat je als speler wat je eigen stijl kan ontwikkelen, maar dat zit er ook niet echt in. Je kan wel wat upgrades uitvoeren om wat meer special attacks te hebben of je melee-mogelijkheden uit te breiden, maar echt spannend wordt het nooit. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat Gungrave G.O.R.E. al snel repetitief wordt. Daar kunnen de grote baasgevechten die af en toe op je bord worden gesmeten weinig aan veranderen.
De hele styling van Gungrave G.O.R.E. is dan weer verschrikkelijk ouderwets. De menu’s, de manier waarop je in de levels door gangetjes wordt geleid om dan steeds arena na arena een hoop vijanden – die telkens hetzelfde doen – af te schieten, de visuals. Niets toont aan dat dit een game uit 2022 is. Het is met moeite een game uit de 21e eeuw.
De graphics zijn dan ook echt om te huilen, waarbij er zoals gezegd maar een paar verschillende soorten vijanden zijn. Ook de levels zelf zien er allemaal flets en saai uit. Zelfs de actie, die toch het focuspunt moet zijn van Gungrave G.O.R.E. komt amper uit de verf.
Gungrave G.O.R.E. is echt een bijzonder matige game die eigenlijk niets echt goed doet. De visuals zijn flets, de storytelling is irritant en de actie - die van het scherm zou moeten spatten - weet nooit te overtuigen.
- Fletse actie
- Gedateerde visuals
- Stroeve gameplay
- Matige storytelling
Pure doodzonde... Was op PS2 nog leuk om te spelen maar er zat altijd meer in... Dit doet de IP echt geen recht aan.
Geplaatst op 2022-11-22 21:26:58
Heb m ook even gedownload op Gamepass, gameplay is idd zwaar ondermaats, was er snel klaar mee 😅 Bij de eerste eindbaas was het trouwens buggy AF
Geplaatst op 2022-11-23 22:25:27, bewerkt op 2022-11-24 09:20:15