REVIEW | Indie Flash - Een reis over de zeebodem in Aquamarine
Aquamarine kan beschreven worden als een turn-based survival avontuur, waar je als seeker een met je ruimteschip neerstort op een waterplaneet. Je hebt slechts één doel en dat is terugkeren naar je ruimteschip door een doolhof op de bodem van de oceaan. Ondertussen krijg je af en toe wat vreemde flashbacks te zien en rijzen er heel wat vreemde vragen doorheen het verhaal.
De wereld is onderverdeeld in verschillende kleine stukjes waar je naartoe kan reizen, maar het reizen met je duikboot kost natuurlijk brandstof, maar hiervoor kan je energy gebruiken. De energy kan je recycleren uit items op de oceaanbodem en na een tijdje zal je voldoende brandstof verzameld hebben om naar een nieuw gebied te reizen. In de oceaan leven natuurlijk ook heel wat dieren, die je niet allemaal zomaar laten rondreizen. Schade die ze aanrichten moet je vervolgens herstellen met de verzamelde energie.
De AI in je duikboot zal je helpen met bepaalde opdrachten of interessante informatie doorgeven, maar wanneer je wat vast komt te zitten, krijg je niks meer dan een generieke hint. Dan zit er niks anders op dan de grijze massa te laten werken en hopen dat je de oplossing vindt. Om bepaalde acties uit te voeren, moet je mods installeren op je duikboot, maar als je er te veel installeert, dan zal het verbruik ook weer aanzienlijk stijgen. Je basiskamp kan je uitbreiden met items die je in de spelwereld terugvindt. Zo kan je een tuintje aanleggen waar je je eigen voedsel kweekt, maar ook een tentje waar je kan uitrusten tot de volgende dag.
Aquamarine is relaxerend, met prachtige getekende omgevingen en een aangename soundtrack die rustig op de achtergrond speelt, maar dit relaxerend gevoel wordt de das omgedaan met een probleem. Jammer genoeg zorgt de onduidelijke UI er voor dat er toch regelmatig wat frustraties opduiken.
Aquamarine brengt een relaxerende ervaring waarin je rustig doorheen een oceaan reist met kleine hindernissen die je moet overwinnen. Spijtig genoeg is de UI soms zelf de hindernis, waardoor je tijd verliest in het uitzoeken van welke knop weer wat deed.
- Relaxerend
- Audiovisueel
- UI