REVIEW | Dragon Ball Z: Kakarot - Trunks: The Warrior of Hope is beste DLC
Toen we voor het eerst Dragon Ball Z Kakarot reviewden, waren we lovend over de te verkennen wereld, de visuals en de vloeiende combat. Toch kwam de game soms wat repetitief over en voelde het verhaal soms wat te lang aan. De DLC verbeterde dit laatste aspect met extra verhaallijnen over de films Battle of the Gods en The Resurrection of Frieza. Het laatste deel van de Season Pass is nu uit, en met Warrior of Hope lijkt Bandai Namco het beste deel tot het einde gehouden te hebben.
Deze DLC is uniek, omdat het een alternatieve tijdlijn speelbaar maakt waarin de Androids 17 en 18 wonnen tegen de Z Fighters, Goku stierf aan een hartziekte en enkel tiener Trunks en volwassen Gohan blijven over om het gevecht aan te gaan tegen de slechteriken. Deze DLC kun je ook direct spelen zonder het hoofdverhaal uitgespeeld te moeten hebben, waardoor ook nieuwkomers meteen hiermee aan de slag kunnen.
Het herverkennen van de wereld in deze tijdlijn is zeker interessant om te doen. Omdat alles nu in chaos is gevallen, steden zijn vernietigt en de bevolking leeft in angs. Net als in de Dragon Ball Z film heb je trainingen met Gohan en moet je skirmishes zien te ontwijken, Trunks is nog geen Super Saiyan en het lijkt dus een veel grotere uitdaging om de game tot een goed einde te brengen.
Tijdens je vluchten in de lucht kom je drones van het Red Ribbon Army tegen. Als je wordt herkend door een drone in de lucht, gaat het alarm af en vliegen Android 17 en Android 18 naar je toe. Er volgt dan een gevecht met Battle Conditions waarbij je bijvoorbeeld 50 keer moet slaan om aan de Androids te ontsnappen. Het is gemakkelijk om de drones te ontwijken, dus het zal je gameplay gelukkig niet hinderen. Tijdens deze DLC kun je gebruik maken van je Community Board uit de hoofdgame en dus ook alle bonussen die daarbij horen. Je krijgt een Soul Emblem van Trunks en Gohan en die moet je natuurlijk naast elkaar leggen om de bonuspunten te krijgen.
Voor mensen die de side quests wat beu waren of eentonig vonden hebben we helaas wel het nieuws te melden dat er net zoveel en dezelfde fetch quests te vinden zijn als in voorgaande delen van de game. Nu is het niet altijd nodig om alle quests uit te voeren, maar het gebrek aan nieuwe quests van bijvoorbeeld Master Roshi of Chichi is wat teleurstellend. De gevechten zijn nog even spectaculair als voorheen, en vooral wanneer je 17 en 18 samen bevecht. Je kan zien dat ze echt als broer en zus synchroon op elkaar zijn afgestemd en dat maakt het des te moeilijker om soms uit gevechten te geraken.
Net als in de initiële release is het audiovisueel vlak terug een pareltje tussen alle andere anime games. De originele stemmen komen perfect over en met de vele patches en updates die de game sinds launch heeft gekregen zijn er enkele bugs weg en quality of life features toegevoegd, zoals het automatisch afspelen van tekst. Dit alles maakt de game net dat ietsje beter om voor een geweldige ervaring te zorgen voor fans van de serie. Zeker als je weet dat de laatste DLC er nog eens een acht uur extra speeltijd aan toevoegt.
Met dit derde deel van de season pass hield de ontwikkelaar duidelijk het beste voor het laatste, met een interessante kijk op de spelwereld en het verhaal. Net als voorheen zijn er nog mindere stukken zoals fetch quests, maar in de algemene lijn is de season pass zeker de moeite voor fans van de game of serie.
- Nieuwe kijk op de spelwereld
- Audiovisueel top
- Goed vechtsysteem
- Fetchquests nog steeds hetzelfde