Mortal Kombat 11: Aftermath - (Van korte) duur
Mortal Kombat 11 werd algemeen gesproken goed ontvangen en NetherRealm heeft sinds de release de game verder ondersteund met een aantal nieuwe characters en wat skins. Met Aftermath is het nu tijd voor de eerste grote uitbreiding voor de game.
Het verhaal van Aftermath bouwt verder op het einde van Mortal Kombat 11. Liu Kang staat net op het punt om de tijd terug te draaien om alle problemen uit het verhaal van Mortal Kombat 11 op te lossen, wanneer uit het niets Nightwolf, Fujin en niemand minder dan Shang Tsung opduiken. Zij zijn door Kronika opgesloten in The Void, maar konden door haar dood ontsnappen. Bij het verslaan van Kronika is echter ook haar kroon vernietigd en die is nodig om de tijd terug te draaien. Shang Tsung zegt de oplossing te weten en wat volgt is een nieuw tripje door de tijd, waarin je onder andere aan de slag mag met Fujin en Sheeva, twee nieuwe personages uit deze DLC.
Aftermath voegt op vlak van verhaal niet bijzonder veel toe, maar geeft Mortal Kombat 11 nu wel een echt einde (twee zelfs), iets wat in de basisgame toch een beetje ontbrak. Jammer genoeg ben je na een drietal uurtjes wel door het verhaal heen, wat nogal snel is voor een uitbreiding die maar liefst 40 euro kost.
Die prijs had verklaard kunnen worden door de andere content in het pakket, maar ook die is bijzonder schaars. Naast enkele skinpakketten krijg je dus Sheeva en Fujin als speelbare personages. Zij worden nog vervoegd door Robocop. Sheeva en Fujin zijn natuurlijk geen onbekenden voor fans van Mortal Kombat en beide personages hebben een eigen speelstijl die heel wat spelers zal aantrekken.
Sheeva is het beste wanneer je graag van dichtbij klappen wil uitdelen. Geraak je dicht bij je tegenstander, dan zal je met je vier vuisten flink wat schade kunnen aanrichten. Fujin, broer van Raiden en god van de wind, pakt het anders aan. Hij kan net als zijn broer snel vooruit en achteruit bewegen en heeft heel wat moves in zijn arsenaal die vijanden vanop een afstand te grazen kunnen nemen.
Robocop valt dan weer vooral op vanwege het stemmenwerk, dat wordt uitgevoerd door niemand minder dan Peter Weller, die in de originele film uit 1987 ook in de huid van de ijzeren agent kroop. Zijn moves zijn dan weer minder aantrekkelijk. We snappen dat Robocop beweegt als een robot, maar het voelt allemaal zo traag en oninteressant aan. Het is het verschil tussen de terugkeer van oude personages, waar al jaren werk in is gestoken, en een gastpersonage dat sneller in elkaar is gebokst.
Met Aftermath heeft NetherRealm ook meteen een grote patch uitgebracht voor MK11, die natuurlijk gratis is voor iedereen. Die voert heel wat balancing door bij heel wat personages, iets wat voornamelijk zal opvallen bij de iets serieuzere beoefenaars van Mortal Kombat. Ook aan de augments werd flink gesleuteld, wat er voor moet zorgen dat spelers meer invloed hebben op specifieke builds van personages.
Daarnaast werden er een viertal nieuwe stages, nieuwe brutalities, stage fatalities en friendships toegevoegd. Die laatste zijn een variant op de fatalities, maar dan iets vriendelijker. Het is iets dat fans van Mortal Kombat al lang kennen en maar wat graag zien terugkeren.
Mortal Kombat 11: Aftermath is an sich een leuke uitbreiding van het origineel, met een tof stukje verhaal en minstens twee interessante nieuwe personages, maar de prijs maakt het moeilijk om het aan te raden. Enkel de grootste fans moeten dit onmiddellijk in huis halen, al de rest wacht beter tot de prijs van 40 euro flink zakt. Gelukkig zijn de beste verbeteringen allemaal gratis toegankelijk via een gewone patch van de game.
- Deftig einde
- Sheeva & Fujin
- (Gratis) patch
- Veel te duur
- Robocop
of je koopt hem via instantgaming.com. Ik heb er maar 27€ voor gegeven
Geplaatst op 2020-06-03 19:56:32