Anthem
Anthem
[Gespeeld op PS4]
[Geschreven door Brent]
Anthem, de laatste nieuwe van Bioware, beloofde een gigantische open wereld waarin je met je Javelin-exosuit kon rondvliegen, vijanden kon verslaan met een oneindig arsenaal aan wapens en speciale aanvallen en loot kon verzamelen alsof je leven ervan afhing. In plaats daarvan kregen we een laadschermsimulator gevuld met bugs, glitches en simpelweg slechte keuzes. Soms breekt er een lichtstraal door de duisternis en laat Anthem zijn ware potentieel zien, al komen deze veel te weinig voor om van deze game een aangename ervaring te maken.
In Anthem kruip je in de huid van een freelancer, een huursoldaat speciaal opgeleid om een Javelin te besturen. Die Javelins zijn een soort van exosuit die ongelooflijke kracht, snelheid en firepower kunnen genereren. Eén van die dingen bestuur jij ook, in een missie om de Heart of Rage stil te leggen, dat na een heleboel catastrofale gebeurtenissen de wereld om zeep dreigt te helpen. Alleen gaat niet alles zoals je gepland hebt.
Je halve squad wordt redelijk brutaal vermoord, en je komt zelfs niet dichtbij het halen van je doel. Fast forward twee jaar later en jij en je mede-freelancers worden veracht en verafschuwd, met de Heart of Rage dat nog altijd ergens in stilte zijn gangetje gaat. Ergens daartussen wordt ook de Dominion voorgesteld, die de Heart of Rage en de Anthem of Creation wil benutten voor zichzelf. De Anthem of Creation is dan weer een abstract iets, en omvat alle geheimen van het bestaan en ontstaan van de wereld. Kan je niet meer volgen? Geen zorgen, wij ook niet.
Het gehele verhaal dat Anthem probeert te vertellen is onsamenhangend, en lijkt meer op een samenraapsel van enkele half-interessante ideeën die bij elkaar zijn gepropt dan op een coherente verhaallijn. Sommige personages hebben interessante missies die wat meer backstory geven over hen of de lore van de game, maar de meeste personages lijken zowel zaagsel in het hoofd als in de mond te hebben en zijn simpelweg irritant.
Ook de missies kunnen op zijn minst gezegd heel wat beter. Het is vaker dan niet gewoon vijanden uitroeien, op een bepaald punt staan om data te verzenden of enkele artefacten naar een bepaald punt brengen. En dat zijn de leuke missies. Ergens halverwege de game, na twee à drie uur, verwacht het spel dat je diezelfde tijd doorbrengt in freeplay om dingen te verzamelen en bepaalde hoeveelheden vijanden om te leggen. Dat zijn 2 à 3 uur waarin je zogezegd het verhaal aan het spelen bent. Dat getuigt niet alleen van een gebrek aan inspiratie, maar ook luiheid van de ontwikkelaar. Op het einde ben je wel blij dat je van die missie vanaf bent, om na nog eens twee uur te ontdekken dat je er nog zo eentje mag doen.
Voor de Javelins heeft Bioware toch nog wat moeite gedaan. De Ranger, Interceptor, Storm en Colossus voelen allemaal anders aan van speelstijl, maar zijn toch mooi gebalanceerd. Ook het rondvliegen door de wereld voelt ontzettend goed aan. De variëteit aan wapens is er zeker, maar die vinden we spijtig genoeg alleen maar terug in de naam. De LMG schiet zoals elke LMG in de game, en naargelang we meer Masterwork-wapens vonden hadden we daar graag wat meer variatie in gezien.
Maar ook hier gaat Bioware volledig de mist in. Bij het oprapen van een nieuw wapen kan je dat niet zomaar gebruiken. Eerst maak je de missie af. Laadscherm. Je krijgt een overzicht van je prestaties tijdens de missie. Laadscherm. Nu kan je kiezen welke Javelin en welke wapens je wil gebruiken. Laadscherm. Kies een nieuwe missie en, je raadt het al, laadscherm. Vind je dat nieuwe wapen toch niet zo goed? Begin de hele rompslomp dan maar opnieuw. Wie dit ontwierp, heeft duidelijk niet opgelet tijdens de lessen game design.
Na door het verhaal te ploeteren kan je beginnen aan de end game-content, waar de game normaal gezien zou moeten schijnen. Maar dat doet het ook hier niet. De drie strongholds, denk aan de strikes uit Destiny, worden na enkele speelbeurten repetitief en ook het opnieuw spelen van missies met als enige verschil een hogere moeilijkheidsgraad zet niet aan tot dat potje extra. De enige motivatie die je hebt om te blijven spelen zijn de masterwork items, en dat wordt al heel snel zeer vermoeiend.
Over de optimalisatie kunnen we niet echt naar huis schrijven. Op een gaming pc kan Anthem 60 fps gemakkelijk halen op de hoogste settings, en ook de Xbox One X en de PlayStation 4 Pro geven de game mooi weer. Een gewone PlayStation heeft heel wat meer moeite. Framedrops zijn frequent en textures die na een paar minuten toch besluiten te verschijnen zijn geen rariteiten. Als je een gaming pc hebt zal de game er dus prachtig uitzien, waarvoor we Bioware toch wat punten moeten geven, anders zal je het dus moeten doen met net iets minder grafisch schoon en iets meer horten en stoten.
De audio van de game is ook niet echt perfect te noemen. De wapens en Javelins klinken ontzettend krachtig en vol, maar ook hier zijn glitches alomtegenwoordig. Tijdens onze eerste sessie moesten we de hoofdtelefoon afzetten omdat het gekraak simpelweg hoofdpijn bezorgde, maar dit werd na enkele dagen gepatched door Bioware waardoor het nu minder voorvalt. Ook het stemmenwerk is zwak. Ofwel klinken de personages te enthousiast voor de emoties die hun gezicht uitstraalt, ofwel praten we tegen iemand die de dood in de ogen heeft gestaard en de zin van het leven volledig is kwijtgeraakt.
- Javelins
- laadschermen
- geluid
- verhaal
- graphics
- bugs en glitches
- lui en saai mission design
- alles behalve de javelins
Merci voor de review. De game is een jammerlijke teleurstelling. Ik denk niet dat deze te redden valt. We zien wel binnen afzienbare tijd.
Geplaatst op 2019-03-04 14:26:04
Kheb de beta gespeeld, en amai de graphics...
Op PC spelen is de boodschap
De laadtijden stoorde me daar al enorm
Ik zie volk het spele, nog niet de kans gehad eens te polsen wat ze ervan vinden
en of ze het gaan blijven spelen
Geplaatst op 2019-03-04 14:30:55
PC versie is niet beter hoor, integendeel. Je doet wat je wil ofcourse, maar ik zou nog minstens een jaar wachten tot ze hun game op orde hebben. Ik zou eerder Warframe, the Division (2) of Destiny 2 spelen als ik jou was.
Geplaatst op 2019-03-04 14:49:45
Allemaal de revue al gepasseerd XD
Destiny 1 heeft me een jaar en half vermaakt
Destiny 2, 3 maand?
Division 1, 3 maand (want de vriendjes gaven er de brui aan
Division 2 vind ik de setting minder dan de 1 en voelt de gameplay té identiek aan
Warframe, 'geraak ik gwn niet in
Apex is het voor mij
Hoewel mijn oog op men backlog oogt momenteel
Hoewel ik Sekiro en Days Gone (en Crash Team Racing) ga binnen halen... -_-
Mss een degelijk PS5 versie van Anthem als die er komt, afgeprijsd
Geplaatst op 2019-03-04 15:50:32
Tgoh ja, ik heb in de alpha gezet en heb bij mijn commentaar gezet dat het een relatief goeie game was.
Ik heb hen wel gezegd dat ik de game niet ging kopen behalve als er een degelijk verhaal in zat en je niet verplicht constant on-line moest spelen.
Naar die laatste 2 hebben ze spijtig genoeg niet geluisterd, waardoor ik dus de game niet gekocht heb.
Het ZAG er veelbelovend uit, maar daar is het ook bij gebleven.
Geplaatst op 2019-03-04 14:42:07
OMG 48.... Hopelijk leren ze hier van en gaan ze weg van MP shit en komen hard terug met DA4 En Nieuwe ME.. Alleen dan zie ik het goed komen. Of Jade empire 2 :o
Geplaatst op 2019-03-04 16:04:15
de kans is groter dat ze binnen enkele maanden de studio gewoon sluiten. sales vallen voor zover ik hoor tegen. veel mensen spelen het niet dus alle dlc en microtransactions zullen ook niet opbrengen. nog een studio voor de vuilbak voor EA omdat ze hun wil willen doordrukken ipv goede games maken.
Geplaatst op 2019-03-04 20:09:41
Zoals het inderdaad gaat bij alle studios waar EA iets mee te maken kreeg. Westwood, Visceral en straks mogelijk Bioware... Zo jammer dit. Het lijkt erop dat ze niet meer weten wat de playerbase wil en denken dat ze voor de playerbase kunnen denken. Het feit dat ze een matige Destinykloon op de markt brengen (terwijl Destiny zelf ook niet echt een daverend succes was) en daarvoor ME:A afraffelen, zegt al genoeg.
Geplaatst op 2019-03-04 21:02:57
Daarom hoop ik dat ze alles op alles zetten om Anthem aantrekkelijker te maken. Zo krijgen ze toch nog wat juice tot ze met DA4 komen en hopen dat het een sale BOM zal zijn. Zo kunnen ze dan verder naar nieuwe ME enz..
Ik denk niet dat dit meteen end-game is voor hun.. Maar zeker wel een laatste kans.
Geplaatst op 2019-03-04 21:13:19
Harde review. Ik heb het wel nog maar even gespeeld (post-launch), maar vond 't wel fun.
Het vliegen is nog wel intiutief etc. Van geluid nog geen last gehad, en ook het laden ging niet opmerkelijk traag.
Ik ga het iig meer spelen, misschien dat ik mijn mening (nog) moet herzien...
Geplaatst op 2019-03-04 16:11:39
Heb de demo's gespeeld en heb het spel gekocht. Inderdaad best veel bugs en glitches, maar desondanks dat vind ik het wel een leuk spel. Verhaal is erg kort en voelt alsof het een onderdeel van een trilogy terwijl de 2 andere delen nog niet uit zijn of bekend gemaakt. Moet wel zeggen vind het verhaal niet vergetelijk, het is vrij basic.
Heb er meer plezier aan als bijvoorbeeld Warframe, Destiny en vind het gelijk aan Division, maar om even goed te worden moeten ze veel fixen en aanpassen. Heb zelf geen probleem met de laad tijden, eigenlijk gewoon average want veel games hebben dit.
Eerlijk is eerlijk, ik snap best dat het een lage score heeft en dat Bioware hard bezig moet gaan om dit spel te redden. Het heeft potentie, but time will tell.
Geplaatst op 2019-03-04 16:17:10
Een missie starten, en vervolgens van 9 minuten meer als de helft in laadschermen zitten en de rest gameplay is niet bepaald gemiddeld en ik ken werkelijk geen enkele game die daar in de buurt komt.
Veel mensen zitten nog in de "honeymoon phase" en zullen het spel voorlopig nog wel bewust of onbewust verdedigen. Maar die laadschermen zijn inmiddels zo gedocumenteerd dat je daar niet meer omheen kan.
Geplaatst op 2019-03-04 16:44:46
Sonic 06?
Geplaatst op 2019-03-05 02:39:07
Een game van 20 jaar terug vergelijken met één van nu, zegt veel over de kwaliteit van de recente titel... :/
Geplaatst op 2019-03-05 12:02:42
13 jaar terug, aangezien het jaar '06' 2006 was.
Geplaatst op 2019-03-06 04:28:56
Ook wat persoonlijke smaak denk ik . Ik vind het een mooi ogend spel, kort maar degelijk verhaal, goede animatie van de NPC's, Iron Man gevoel is zalig :D, laadschermen vallen opzich nog mee, speelt gemakkelijk (als casual gamer) en sound is bij mij geweldig. Maar idd nog bugs. Maar Destiny (1) had hier in mijn ervaring veel meer last van bij release. Ik denk dat vele hun eisen heel hoog zijn. Maar aan de andere kant, als je continu crasht met je spel en disconnect en al je loot en exp. kwijt bent, dan zou ik het ook laag beoordelen. Tot nu toe is dit me bespaard gebleven, maar een vriend van mij heeft minder geluk op PC. Ik speel op PS4 Pro btw
Geplaatst op 2019-03-04 16:46:51
"Ik denk dat vele hun eisen heel hoog zijn"
Of die van u zijn belachelijk laag.
Geplaatst op 2019-03-04 17:04:28
+ 1 voor uw passief-agressief antwoord :p
Geplaatst op 2019-03-04 17:23:30
Kon het niet laten :p
Geplaatst op 2019-03-06 03:39:42
The merrier me then :D. Wie ben ik om de norm te bepalen?! Hence the "ik DENK".
Geplaatst op 2019-03-07 15:42:00
Het is wederom een valse advertentie. In de (E3) gameplay trailers zitten enorm veel elementen die helemaal niet terugkomen in het spel. Het grootste gevecht gebeurt in een cutscene en de intimiderende "Striders" zijn in het werkelijke spel statische objecten.
Daarnaast is in developer video's een hoeveelheid wapens, skins, emotes, materialen en dergelijke terug te vinden, waarvan je weet dat ze eruit geknipt zijn om ze je los te verkopen. En zo presenteert heel het spel zich. Er is niets te zien dat de ontwikkeling ervan 6 jaar heeft geduurd.
Geplaatst op 2019-03-04 16:56:00
Als je die roadmap bekijkt is het pas binnen een jaar of zo compleet qua content .... belachelijk en onaanvaardbaar voor een spel dat 6j in ontwikkeling is geweest.
Geplaatst op 2019-03-04 17:53:47
Vermakelijke game tbh, Snap die 48 niet echt maar kom.. Geen super game maar vermakelijk genoeg. Ochja Fallout 76 was ook een ramp en veel mensen die ik ken spelen het nog dagelijks en merken op dat het gezn perfecte game is maar dat het beter meevalt dan het soms wordt beschreven overal. Want voor een GOW is er wel bijna een perfecte score, waar er toch soms wat mankementen te vinden waren. Het enige echte probleem met Fallout 76 is gewoon dat Fallout niet echt mooi vertaalbaar is in een online game..
Geplaatst op 2019-03-04 18:08:09
moehahahah 48
heb het niet gespeeld, en zal het nooit doen, maar 48 is wel lekker hard :)
Geplaatst op 2019-03-04 18:36:23
Digital foundry hebben de game ge-analyseerd, en de mankementen op gebied van gameplay (rewards, loot, ...) zou betekenen dat ze eigenlijk bijna van nul zouden moeten beginnen op dat vlak. De loadscreens kunnen niet opgelost worden met een patch omdat hub, dungeons enz... niet met elkaar verbonden zijn als 1 wereld maar aparte levels zijn. Enkel een nieuwe volledig open wereld maken kan dit verhelpen.
Het ganse project was te ambitieus voorgesteld waardoor het enkel kon falen.
EA is volledig het noorden kwijt. Ze kunnen enkel nog teren op de sport franchises als constante (tenzij wereldwijd wetgeving wordt goedgekeurd dat lootboxes en andere kans gerelateerde items (fifa teams bv) bestempeld worden als gokken).
Ook BF5 (dat op zich wel goed is), is een skelet van een BF game. Er zijn nog steeds maar 9 mappen! Er komen bijna geen nieuwe wapens bij en Firestorm laat op zich wachten. Ze hadden beter een volledige game gemaakt, met betaalde uitbreidingspakketten, want dan hadden we nu al 4 mappen extra bovenop 10 of 12 standaardmappen).
Ze hebben intussen al 2 modes toegevoegd, waarvan 1 ervan terug verwijderd is zonder reden, en binnenkort verdwijnt ook nog eens de Rush mode die je enkel kan spelen in Grand Operations op dit moment. Als game as a live service, faalt BF5 enorm. Ik vermoed dat binnenkort de service na Firestorm release zal worden stopgezet.
Ik vermoed hetzelfde voor Anthem. Geen extra content meer door gebrek aan spelers en verkoop.
Geplaatst op 2019-03-04 20:49:58
Beetje gelijk Evolve. Ook hoge verwachtingen maar bij release hoge teleurstelling...
Geplaatst op 2019-03-04 21:19:41
Demo half uur gespeelt en ... Nee ... Was het totaal niet, ziet er mss mooi uit, maar speelde naar mijn gevoel niet fijn, mechanics, en de generic boring enemys, de loadscreens,.... Nope nope nope
Na MEA dacht k dat dit BW return kan zijn... But nope, byebye BioWare, and tnx EA for ffin up another one
Geplaatst op 2019-03-04 21:27:29
Het grappige is dat ik op heel veel verkoop websites (niet review websites) enorm hoge scores zie.
En ook op review sites kom ik hoge scores tegen, waar helemaal niets gezegd wordt over de lange laadtijden (of wel, maar dat dat iets heel kleins is, wat naar mijn mening onzin is).
Echter, vraag ik me af hoe het mogelijk is dat een game zoals dit zo hard kan falen terwijl het 6 jaar in ontwikkeling is geweest.
Ik had gehoopt op iets als een combinatie van TitanFall, Destiny en Mass Effect, maar zo te zien heeft EA alleen de slechte eigenschappen van deze drie franchises in de game gestopt en er zelf nog aardig wat aan toegevoegd.
Als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met Skyrim, dat 5 jaar in ontwikkeling was, is er zo'n enorm verschil.
Ja, Skyrim heeft enorm veel bugs ("features", aangezien het Bethesda is), maar de game is nog steeds close to perfection.
Anthem daarentegen, was langer in ontwikkeling met een veel groter team, maar faalt veel harder.
Geplaatst op 2019-03-05 02:52:49, bewerkt op 2019-03-05 02:54:15
Grappig, of verdacht...?
Typ eens "banned" in op YouTube en behold the first sugestions... :3
Ook totaal niet verdacht...
Geplaatst op 2019-03-05 12:04:49
Vrij harde review....
grafisch hoort een pluspunt te zijn ipv negatief, ik heb de game op PC gespeeld met een GTX 970, is redelijk vloeiend en ziet er nog prachtig uit, ik speel het nu wel op PS4 pro want daarvoor was het ook pre-ordered en ook daarop is het grafisch gezien zeer mooi.
Dat gezegd zijnde, ja de game is repetitief op vlak van story missions je doet het volgende: vliegen, een gebied vrij maken van enemies of je verdedigt iets, terug vliegen, terug hetzelfde en dan de "baas" of iets dergelijks.
Hoewel het repetetief is, verveelt het mij niet, mede omdat de gunplay en gameplay eigenlijk wel tof is om te spelen.
Loadscreens ja bij elke overgang is er een loadscreen klopt.
Zijn de loadscreens lang? niet echt, alleen als je een missie of contract opstart duurt het ongeveer 50-60 seconden.
de loadscreens midden missie zijn 15 seconden. (Yes i timed that shit)
Er zijn nog een hoop dingen in de review waar ik niet mee akkoord ben, maar dat ga ik nu niet neertypen allemaal.
Waar ik wel mee akkoord ben is dat de game zoveel potentieel had, en zoveel meer kon zijn...als ze er wat meer tijd in staken bij EA en Bioware, de game in deze staat is inderdaad niet goed, end game is ook vrij triest met maar 3 strongholds....however sinds ze het een "live service" noemen komt er meer content dus ik ben benieuwd.
We shall see maar hopeloos is het zeker niet.
Geplaatst op 2019-03-05 03:14:31
Sorry hoor, maar Anthem wordt ook hier onnodig hard aangepakt imo. Welke score had No Man Sky gekregen indertijd? Ik dacht een stuk hoger (60 of zo) maar in mijn ogen een grotere leugen bij release dan Anthem. De gameplay is echt wel leuk, grafisch toch sterk. Dat gedoe over de loadingschermen is ovedreven. Verhaal is aan de zwakke kant, aan de loot mag inderdaad flink gesleuteld worden. Ik speel hem op PS4 pro, zou blijkbaar de “minste” technische problemen hebben, geen idee of dit daadwerkelijk klopt. Bioware heeft nog een hoop werk met deze titel maar vindt deze toch minstens een 60 verdienen.
Geplaatst op 2019-03-05 08:19:19
De minste technische problemen, tot nu blijkt dat Anthem een aantal PS4's aan het bricken is. De PS4's lopen vast, moeten handmatig uitgezet worden. Eenmaal weer aan is de complete harde schijf vernacheld.
Geplaatst op 2019-03-05 15:37:09
Heb ik persoonlijk nog niet ervaren, enkel disconnects van de server.
Geplaatst op 2019-03-05 16:11:35
Kijken naar de conclusie en niet naar het cijfertje :)
Geplaatst op 2019-03-05 23:50:30
Deed ik, conclusie is al even flauw dan het cijfer. Precies of de teleurstelling moet doorgespoeld worden met wat extra slokjes negativisme.
Geplaatst op 2019-03-06 08:09:35
Het is nog altijd een mening en de regel is om naar verschillende meningen te kijken om dan een conclusie te trekken.
De reviewer hier had het ene probleem na het andere en dan kan je het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij dit meldt en verrekend in zijn score.
Je zegt zelf dat je immense probs had met NMS, maar 1313e dan weer niet (net zoals anderen). Dus ja..
Geplaatst op 2019-03-06 08:41:54
Mijn grootste probleem bij NMS was het verschil in hoe de game werd voorgesteld en wat we uiteindelijk op ons bord kregen, dat was toch absurd? En voor iedereen hetzelfde, los van individuele technische fouten. Ondertussen is NMS wel een pak beter geworden, dat terzijde ;)
Geplaatst op 2019-03-06 13:08:43
hihi fanboys
Geplaatst op 2019-03-06 08:52:22
NMS was een game die gespeeld kon worden, ook al zat er heel veel content niet in die er wel in had moeten zitten.
Anthem daarentegen, is praktisch onspeelbaar.
Geplaatst op 2019-03-06 04:27:42
Onspeelbaar? Nie belachelijk doen. Bij release had ik in NMS de ene crash na de andere, Anthem heeft me nog geen enkel blauw scherm bezorgd. Ik speel wel op PS4, niet op pc.
Geplaatst op 2019-03-06 08:01:06
Sagapo heeft problemen bij NMS, hard oordeel
4G reviewer heeft problemen met het spelen van Anthem, hard oordeel
Sagapo heeft geen problemen, zacht oordeel en vind 4G oordeel onterecht
logisch?
Waarom niet aanvaarden, laat staan begrijpen, dat de 4G's reviewer het niet verteerd of aanvaarbaar vind hoe technisch staat is van Anthem bij zen speelervaring en bijgevolg een hard oordeel velt.
Zou jij niet exact hetzelfde doen moest hij het overkomen?
Wat ook zo was, voor NMS...
Niet de eerste keer dat er zo'n betwistingen zijn, your lucky of you aren't?
The last of Us, NMS, Anthem, Bethesda Games, Witcher 3, Assassin's Creed Unity
De speelervaring blijft een subjectief gegeven, en als je geluk of pech hebt kan je moeilijk iemand anders mening navertellen aangezien het JOUW EIGEN mening is dat je dient te berichtgeven voor een recensie
Niet "ik heb gehoord dat...", das (nieuws)berichtgeving en geen recensie
Geplaatst op 2019-03-06 09:23:04
Zou men dan niet beter de score op zich schrappen als ze toch louter subjectief is? Speelervaring, pro & contra en daarmee de kous af?
Geplaatst op 2019-03-06 13:15:19
Zowel Skyrim als The Witcher 3 vereisde ongeveer het uiterste van je computer in de tijd dat ze uitkwamen, en hadden daardoor ook vrij lange loading screens (toen).
Maar die loading screens komen nog niet eens in de buurt van hoe lang ze duren in Anthem.
Daarbij komt ook nog dat Skyrim en The Witcher 3, games zijn die je met veel plezier speelt en je de loading screens voor lief neemt.
Deze game daarentegen, heeft dat effect niet bepaald.
Geplaatst op 2019-03-06 04:32:32
Met een SSD had Skyrim zo goed als geen loadingscreens (buiten de eerste loading wanneer je uw spel net boot). Maar vanaf je ingame zat, huizen of steden binnengaan was sneller dan dat fade to black effectje. Heb het toen ook op PS3 zitten spelen en daar was het wel een hel.
Bij Anthem is het verschil tussen een HDD en SSD geen al te groot verschil, bij Skyrim (op PC) is het dag en nacht imo.
Geplaatst op 2019-03-06 05:10:46, bewerkt op 2019-03-06 05:26:23
Ik speel Skyrim vanaf een HDD, en heb nauwelijks een verschil.
Maar, ik had het ook over hoe Skyrim was toen het uitkwam, 7 jaar geleden.
Niet hoe het nu laadt.
Geplaatst op 2019-03-06 07:03:05
Verschil tussen HDD en SSD vond ik echt wel groot, zeker aangezien er zoveel loadings zijn.
En ik had het ook over toen, kheb die SSD van 2010 hier zelfs nog liggen, de volle 120GB. :D
Geplaatst op 2019-03-06 07:08:39, bewerkt op 2019-03-06 07:17:41
Hmm, nooit echt ondervonden dat het verschil zo groot was.
Kan best zijn dat dat verschil tegenwoordig dusdanig klein is geworden dat het niet meer op te merken valt.
Misschien dat ik eens ga uitproberen hoe het was op mijn hele oude laptop die hier nog ergens moet liggen.
Geplaatst op 2019-03-07 08:26:18
euhm....ik heb de Premier origin access op pc en Anthem heb ik speciaal op mijn SSD geïnstalleerd wegens de loading screens en echt supersnel is het ook niet echt vind ik.
Ik durf zelfs te zeggen dat de PS4 pro en SSD echt een miniem verschil is in de snelheid van het laden...
Geplaatst op 2019-03-08 02:54:08
Dat zei ik toch niet? :p Er zijn games waar het verschil enorm is en er zijn er waar het amper impact heeft.
Bij Anthem lijkt het toch ook wel 20 seconden minder per loadingscreen te zijn (volgens dat artikel van PCgamer), buiten die van 'exit free play', die is voor de 1 of andere reden identiek op SSD en HDD. En als ik zo hoor heeft Anthem heel veel loadingscreens, dan lijkt het me toch wel dik de moeite om het op een SSD te zetten.
Geplaatst op 2019-03-08 03:07:17, bewerkt op 2019-03-08 06:43:34