My Hero One's Justice
My Hero One's Justice
[Geschreven door Jeugd]
[Gespeeld op PS4]
My Hero One’s Justice, de 3D fighter game gebaseerd op de extreem populaire anime My Hero Academia kreeg afgelopen week zijn Europese en Noord-Amerikaanse release. Hoewel My Hero One’s Justice heel wat dingen juist doet, zal je als fan of als doorwinterde gamer toch een beetje op je honger blijven zitten.
De opzet van de anime (en bijgevolg de game) is vrij simpel. My Hero Academia vindt plaats in een wereld waar mensen dankzij evolutie in het bezit komen van zogenaamde ‘quirks’ of superkrachten. Hierdoor is een samenleving ontstaan waar superhelden en schurken allesbehalve zeldzaam zijn en die perfect de fundamenten legt voor een fighter game.
Laat ons beginnen met alles wat de game juist doet. Zo ziet My Hero One’s Justice er spectaculair mooi uit en brengen de kleurrijke 3D graphics perfect de wereld van de anime in beeld. Het vechten voelt ook erg snel en gestroomlijnd aan en de krachtige impact van de ‘quirks’ die personages gebruiken is duidelijk voelbaar. My Hero One’s Justice geeft fans ook extra content om zich mee te amuseren tijdens gevechten. Zo zijn er een hoop custom outfits te verzamelen voor verschillende personages.
De game biedt de speler naast zijn story mode ook een mission mode aan en het is ongetwijfeld de mission mode waar je het meeste plezier aan zal beleven. In deze mission mode werk je uitdagingen af op verschillende maps en bij het afronden van de uitdagingen worden je personages sterker. De moeilijkheidsgraad van deze mission mode geeft veel meer voldoening dan de beperkte story mode en geeft de game een stuk meer herspeelbaarheid.
Al deze leuke content staat lijnrecht tegenover de twee grote zwaktes van My Hero One’s Justice. Vooral de eerder doffe mechanics zijn een grote zwakte van de game. De eerste uurtjes zal je ongetwijfeld een hoop plezier beleven, maar daarna zal je beginnen snakken naar wat meer diepgang op het vlak van de gevechten maar ook op vlak van de story mode.
Tijdens gevechten heb je de keuze tussen een normal mode, waarin de game voor jou de combo’s aan elkaar rijgt, en een manual mode waar je zelf combo’s kan controleren. Het probleem is dat de normal mode zo efficiënt en effectief is voor zowat elk personage, dat je eigenlijk zo goed als geen reden hebt om over te schakelen naar de manual mode. Hierdoor worden de gevechten na verloop van tijd saai en voelt de game meer aan als een klassieke button masher. Manual mode wordt enkel interessant als je het online gaat opnemen tegen andere spelers en dan nog is het verschil te verwaarlozen.
Een ander groot probleem is dat deze game geen idee heeft van wie zijn doelpubliek net is. Nieuwkomers die aan de slag gaan met de story mode zullen geen idee hebben van wat er aan het gebeuren is aangezien de story mode zich afspeelt tussen seizoen 2 en 3 van My Hero Academia. Doorwinterde fans krijgen dan weer een eerder beknopte ervaring. Ongetwijfeld een gemiste kans om nieuwkomers een introductie tot de anime te geven en de echte fans een game te brengen die deze franchise verdient.
Ook de presentatie van deze story mode laat te wensen over. Je speelt door het verhaal in de vorm van gevechten, waarvan de presentatie visueel is vormgegeven als een stripverhaal. Het ziet er allemaal een beetje slordig en onoverzichtelijk uit. Na elk gevecht krijg je een beoordeling op basis van je prestatie met als doel de story mode wat meer herspeelbaarheid te geven, maar die constante herhaling begint al snel op de zenuwen te werken.
- Visueel prachtig
- Leuke mission modus
- Weinig herspeelbaarheid
- Zwakke story modus
- Weinig diepgang