Hyrule Warriors Legends
In deze review focussen we op 3DS-specifieke aspecten van Hyrule Warriors.
Eerder schreven we al een uitgebreide review van de Wii U-versie.
Hyrule Warriors verscheen anderhalf jaar geleden op de Wii U en was een bescheiden succes op de Wii U. De game zat tjokvol fanservice en wist menig Zelda-fan weer even zoet te houden. Blijkbaar heeft Nintendo sindsdien van vele fans gehoord dat ze graag een draagbare versie willen hebben en dit is dan nu ook gebeurd in de vorm van Hyrule Warriors Legends.
Legends is in principe een draagbare versie van Hyrule Warriors, waarin zo goed als alle modi uit het origineel aanwezig zijn. De Challenge Modus en co-op heeft men niet in deze versie geïmplementeerd. Amiibo-functionaliteit is wederom in het spel aanwezig in de vorm van het verkrijgen van zeldzame wapens, materialen en rupees. De spinner van Link zal ditmaal echter niet via de Link-Amiibo vrijgespeeld moeten worden en van het begin af aan aanwezig zijn.
Qua characters zullen bijna alle personages uit de Wii U-versie, inclusief de DLC-personages (met uitzondering van Ganon en Giant Cucco uit de Challenge modus). Bovendien zijn er ook enkele nieuwe personages terug te vinden. Tetra, King of Hyrule, Toon Link, Skull Kid en Linkle zijn vijf gloednieuwe personages die hun opwachting maken in Legends. De game zal ook van een downloadcode voorzien worden om deze vijf characters in de Wii U-versie te ontgrendelen.
Met de toevoeging van Linkle en heel wat Wind Waker-personages, vallen er ook twee nieuwe verhaallijnen over beide thema's te bespeuren. In de Adventure Mode heeft men ook The Great Sea, in het teken van The Wind Waker, als map toegevoegd. Deze unlockt wel pas na het uitspelen van de campaign, maar elke andere Adventure map (inclusief de maps die op de Wii U als DLC aangekocht moesten worden) is wel meteen speelbaar. Dit zorgt er voor dat Hyrule Warriors Game een game tjokvol content en mogelijkheden is, indien je natuurlijk het repetitief karakter van het genre niet snel beu wordt.
Daar waar Legends dus geen Challenge Mode heeft, kent de game wel een extra toevoeging in een andere modus. In My Fairy is het de bedoeling om bevriend te geraken met feeën en ze in de Adventure Mode te gebruiken. Deze fairies kunnen sterker worden en nieuwe vaardigheden leren. Ze kunnen erg handig zijn in een gevecht en zorgen ook voor extra kostuums in het spel. Wij vonden het persoonlijk niet meer dan een vrij eenvoudige gimmick, maar sommigen zullen hier weer wat extra micro-management plezier of hulp uit kunnen halen.
Hoewel Omega Force en Nintendo op zich wel vrij goed werk afgeleverd hebben om de Hyrule Warriors-ervaring draagbaar en in lijn met de vorige draagbare Dynasty Warriors-games te maken, moeten we toch wel toegeven dat het spelen van de Wii U-versie een pak aangenamer was. Op de 2DS en normale 3DS (XL) kan je duidelijk heel wat performance problemen zien in de vorm van een wel erg ondermaatse framerate en een heel beperkt aantal vijanden die in beeld verschijnen.
De New 3DS (XL) kan het spel al een pak vlotter draaien en heeft wel de mogelijkheid om alles in stereoscopisch 3D weer te geven. Daarnaast zien we ook een pak meer vijanden in beeld en is het gebruik van de extra schouderknoppen en c-stick geen overbodige luxe. Eigenlijk vragen we ons af of deze game niet beter een New 3DS exclusieve game was geweest, want we zouden bezitters van een 2DS of 3DS nu niet meteen aanraden om Hyrule Warriors Legends in huis te halen.
- Spelervaring grotendeels intact gebleven
- Extra content en DLC aanwezig
- Repetitief
- Graphics en performance