Senran Kagura 2: Deep Crimson
Senran Kagura 2: Deep Crimson
Hier bij 4Gamers mag je er intussen vrij zeker van zijn dat wanneer een nieuwe Senran Kagura onze contreien bereikt, ondergetekende steevast aan de slag gaat met de game om diens bevallige dames stevig te onderzoeken. Het vervolg op Senran Kagura Burst, genaamd Senran Kagura 2: Deep Crimson, heeft ook de weg naar het Europese continent gevonden en wij gingen voor jullie na of de franchise nog steeds vol zit met de nodige portie life (borsten) and hometown (billen).
De opzet in de sequel is nog steeds hetzelfde: schaarsgeklede anime dames die voor hun leven vechten in deze brawler, wat bijgevolg gepaard gaat met heel wat kleerscheuren en erotisch getinte camerastandpunten. Men heeft vooral geprobeerd om Deep Crimson op een heel aantal vlakken te verbeteren en op het eerste zicht zijn de ontwikkelaars er daadwerkelijk in geslaagd om een leuke ecchi game vol fanservice te creëren.
Laten we eerlijk zijn: fanservice en rondborstige anime dames zijn toch wel de hoofdreden om dit spel aan te schaffen. Voor zij die hier geen interesse in hebben, zijn er heel wat betere alternatieven in het brawlergenre beschikbaar. Qua verhaal is Deep Crimson een rechtstreeks vervolg op de eerste Senran Kagura voor de 3DDS. Ditmaal is er wat minder nutteloze filler aanwezig en vinden we het verhaal tevens een pak kwalitatiever. Bovendien zit het spel nog steeds vol met grappige en leuke momenten die bij de snoepers onder ons een glimlach op het gezicht zullen toveren.
Gameplay-gewijs zijn er toch enkele vrij belangrijke veranderingen doorgevoerd. Ten eerste zal je het spel in volledige 3D-omgevingen kunnen spelen, met helaas alle gevolgen vandien. De camera wil toch wel erg regelmatig moeilijk doen en volgt je personage niet altijd even perfect, waardoor je in het heetst van de strijd toch wel eens het overzicht kwijt durft te raken.
De dames hebben ditmaal wel een uniek karakter meegekregen, met een volledig persoonlijke waslijst aan aanvallen en speciale skils. Pair Battles zijn ook een nieuw gegeven in deze Senran Kagura en laten je toe om twee personages in een gevecht te besturen. Het tweede personage kan je de nodige commando's geven om zo de vijand een cupje kopje kleiner te maken.
Naast de verhaalmodus met de vele missies kunnen we tevens twee extra modi terugvinden. Yoma's Nest schotelt je een resem aan kamers voor alwaar je steeds de vijanden dient te verslaan. Hoe meer kamers je weet te clearen, hoe beter de beloning, al riskeer je wel alles kwijt te raken wanneer je verliest. Een hele uitdaging dus, zeker aangezien je levensbalk niet wordt aangevuld bij het betreden van een nieuwe kamer.
De Special Missions-modus schotelt op zijn beurt een resem missies voor waar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. Zo kunnen bepaalde missies enkel vervuld worden wanneer je de vijand in de lucht schade toebrengt. Een laatste leuke nieuwigheid is het feit dat je de speelbare personages kan aanpassen qua uiterlijk en kledij. Hierdoor zal iedereen wel zijn of haar droom'waifu' ('vrouw' in het Japans, nvdr) kunnen creëren. Uiteraard zijn er nog tal van (online) modi en extra's die we niet besproken hebben, maar deze zijn praktisch gelijk aan hetgeen je in de eerste game kon ervaren.
Het blijft allemaal een vrij standaard bedoening in Senran Kagura 2: Deep Crimson, maar de tientallen missies duren vaak maar een minuutje of twee en dus is de game uitermate geschikt voor talloze kortere speelsessies. Er valt bovendien veel meer variatie in het geheel te bespeuren, wat in onze review van de originele game toch een flink minpunt was. In plaats van tegen tientallen houten oefenpoppen te vechten, zullen we nu in de missies tientallen vrouwelijke tegenstanders tegenkomen. En driewerf hoera, ook zij verliezen geleidelijk aan hun kledij bij het toedienen van de nodige schade.
Ook op audiovisueel vlak maakt Senran Kagura 2 heel wat vooruitgang ten opzichte van diens voorganger. Soundtrackgewijs krijgen we opnieuw leuke rockmuziek en opzwepende Japanse deuntjes voorgeschoteld. De omgevingen in het spel zijn een pak mooier en gedetailleerder, maar tegelijkertijd valt er de nodige afwisseling te bespeuren. Animatiegewijs is het vanzelfsprekend dat de meeste aandacht naar de dames is gegaan, met de nodige overdreven physics aan de borsten en billen.
Het stereoscopisch 3D-effect zorgt voor een van de meest indrukwekkende poppenkast-effecten die we op de handheld gezien hebben, maar jammer genoeg zal je bij close-ups de boezems toch flink uit het scherm zien komen. Dat zou uiteraard allesbehalve onaangenaam zijn, maar het 3D-effect naar buiten toe zorgt bij heel wat mensen voor een wazig zicht of wat lichte hoofdpijn. Gelukkig zijn deze scenes van erg korte duur (een seconde of twee) en daarom zouden we toch iedereen willen aanraden om het stereoscopisch 3D-effect in Deep Crimson zeker een kans te geven.
Desalniettemin zijn we dus erg te spreken over de grafische vooruitgang en vooral de technische afwerking. In tegenstelling tot diens voorganger wordt Deep Crimson, zelfs in 3D, soepel weergegeven. Ook bugs en glitches konden we niet meteen opmerken. Het zou normaal gezien vrij vanzelfsprekend moeten zijn dat een game technisch afgewerkt is, maar de dag van vandaag is dat niet altijd een evidente zaak. Het is dan ook des te opmerkelijker dat een niche-game zoals Senran Kagura het allemaal wel perfect kan bewerkstelligen en meteen lessen heeft getrokken wat de feedback van Senran Kagura Burst betreft.
- Nog meer borsten en billen
- Unieke aanvallen voor ieder personage
- Beter verhaal
- Technisch aspect
- Enkel voor liefhebbers van ecchi
- Camera wil wel eens vervelend doen