Corpse Granny (iPhone, iPad)
De oudere generatie klaagt de dag van vandaag steeds over de jeugd, en hoe het leven te snel is geworden. Bulkypix biedt ons met Corpse Granny een game aan waaruit blijkt dat een oud vrouwtje wel degelijk nog van wanten weet. De kapoenen uit Benidorm Bastards kunnen niets inbrengen tegen dit geweld; wij hadden het ook vaak moeilijk om de kranige bejaarde te verslaan. Hoe dat afliep en of wij snel volwassen werden om aan haar toorn te ontsnappen, lees je in volgend relaas.
Bulkypix staat niet meteen bekend om hun originele games. Vaak kopiëren zij schaamteloos een succesvol format en stoppen ze dat in een nieuwe omgeving. In Corpse Granny stappen zij af van dat principe en dat was een heel leuke verrassing. Na het introfilmpje weten we nog altijd niet waar we precies aan toe zijn, maar dat wordt snel uitgeklaard wanneer we het menuscherm onder ogen krijgen. Je drukt op het scherm om te starten en krijgt meteen de drang om te beginnen met het eerste level. In totaal zijn er (tot op heden) drie spelwerelden met elk vijftien niveaus. Het is de bedoeling dat je alle zombies van één niveau uitschakelt vooraleer je kan doorstoten naar het volgende.
Het spel draait rondt Granny, die de hele tijd vijanden jouw richting uit blijft sturen. Het is de bedoeling om die te bestoken met allerlei projectielen. Dat kan gaan van vuurballen over tonnen tot heuse explosieven. De vuurballen bestaan uit verschillende kleuren, die elk een andere eigenschap herbergen. Zo zijn er de klassieke oranje vuurbollen die heel doeltreffend zijn, of de groene waar je iets meer tactiek voor aan de dag moet leggen. Zij spatten namelijk uit elkaar als ze drie keer het oppervlak aangeraakt hebben.
De gameplay bestaat ook uit een groot deel timing. Je moet ook – zoals we dat kennen uit het immer populaire Cut The Rope – met de vinger bepaalde ‘kettingen’ doorsnijden om de bad guys te vernietigen. De combinatie van beide zaken zorgt voor de grootste uitdaging in dit spel. Een enkel minpunt bestaat in het feit dat de game soms gebruik maakt van bewegingssensoren op de iPhone. Die moet je gebruiken om bepaalde projectielen de juiste richting uit te sturen, maar dat loopt iets te vaak mis dan zou mogen. Het lijkt alsof je te diep in het glas gekeken hebt, wat irritant is als je gewoon wil ontspannen na een lange werkdag.
Deze platformgame speelt niet alleen aangenaam, het ziet er ook prettig uit. De tekenstijl past perfect bij de lugubere sfeer waar de game zich in wil hullen. Op een ludieke manier worden de ondoden op het scherm van je iDevice getoverd. De animaties verlopen zeer vloeiend en de ervaring wordt ondersteund door gekke graphics en leuke verrassingen. Het geluid in dit spel past ook in diezelfde sfeer. Een luguber intromuziekje met daarna grappige geluidseffecten. Het spel past die geluiden perfect in op het moment dat het nodig is en daardoor valt wat je hoort nooit uit de toon. OpenFeint is ook weer van de partij, waardoor al jouw statistieken netjes bewaard worden.
iPhone : http://itunes.apple.com/app/
iPad : http://itunes.apple.com/app/
- Leuke muziek
- Boeiende gameplay
- Veel uitdaging
- Sensoren werken soms niet