HANDS-ON PREVIEW | Indie Flash - Overleven van het land in Of Life & Land
Een rustgevende city builder kunnen we smaken en Of Life & Land van ontwikkelaar Kerzoven is goed op weg om deze verwachting te vervullen. Je start met een kleine nederzetting die je opbouwt naar een bruisende samenleving van mensen en dieren, terwijl de seizoenen voor enige moeilijkheid kunnen zorgen.
Je inwoners starten met het verzamelen van de resources in de wereld en naarmate je progressie maakt, kan je bepaalde zaken meteen bij je community doen. Denk bijvoorbeeld aan dieren houden en gebruiken voor melk, wol of vlees. Grassen kan je rondom terugvinden, maar je kan ook velden zaaien met grassen of andere gewassen. Elke resource heeft een bijhorend gebouwtje dat je kan gebruiken voor nieuwe eindproducten, want je wil uiteraard de wensen van je inwoners vervullen zodat ze blij blijven.
Economie is iets belangrijk, want je buren kunnen je een voordeel opleveren. Je begint met een eerste gesprek waar je goederen kan leveren voor toegang tot bijvoorbeeld hun terrein. Zo kan je met hun traden via een market, maar als je echte maatjes wordt dan kan je zelf inwoners laten migreren naar je buren om resources te verzamelen, want je vindt niet alles op je eigen map terug.
Je community laten groeien is je ultieme doel, maar je moet dit natuurlijk voorzichtig doen, want een te snelle groei kan snel zorgen voor tekorten bij je voedsel. Je inwoners sterven dan en dat zorgt er uiteraard voor dat gebouwen hun werknemers verliezen. Via een community center kan je ook mensen laten migreren naar je eigen community en dat kan je dus ook gebruiken om verloren inwoners te vervangen.
De seizoenen zijn een leuke toets, want naast je inwoners en de dieren rondom jou hebben ook de seizoenen invloed op alles. In de winter zal je bijvoorbeeld geen gewassen kunnen oogsten, omdat de velden zijn besneeuwd en moet je dus steeds andere voedselbronnen hebben zodat je elk seizoen kan overbruggen.
Of Life & Land is een cosy city builder waar je zorg draagt voor je inwoners, maar ook de dieren rondom jou. Je bouwt een kleine community met de resources in de omgeving die je goed moet managen, zodat je niet met tekorten komt. We zijn dan ook benieuwd wat de ontwikkelaar brengt gedurende de early access.