HANDS-ON PREVIEW | Indie Flash - Death From Above slaat nog niet in als een bom
Death From Above van ontwikkelaar Rockodile laat je als eenzame Oekraïense soldaat achter de vijandelijke linie een drone besturen om zo op Russische soldaten en tanks te jagen. Bij het begin krijg je een kleine introductie video waar je te weten komt hoe je achter deze vijandelijke linie geraakte, maar al snel gaat het over naar de missie zelf.
Indien je even snel de besturing van de drone wil aanleren dan kan je in de training grounds aan de slag, maar echt veel wordt er hier niet uitgelegd. Je hebt dan ook niet zoveel mogelijkheden. Je hebt twee views op de drone, eentje om de granaten te laten vallen en een meer open view voor wanneer je aan het rondvliegen bent. De thermal camera geeft dan de mogelijkheid om vijanden in een bos iets beter te spotten.
De missie speelt zich af op een open map waar je een aantal opdrachten krijgt. Zo moet je antennes vrijmaken van vijanden, zodat je de computer kan infiltreren. Uiteraard probeer je ook het aantal vijanden in de omgeving te reduceren. De map is niet groot en je krijgt slechts een aantal opdrachten die je kan voltooien. Als laatste krijg je ook een specifieke opdracht die het allemaal wat ludiek maakt, maar die mag je zelf ontdekken. Het enige dat je dus doet is met de drone rondvliegen en wisselen tussen granaten om bijvoorbeeld tanks iets sneller kapot te maken.
- LEES OOK: Alle Indie Flash reviews en previews
- LEES OOK: Warhammer 40,000: Boltgun is een dikke aanrader
- LEES OOK: Uniek progressiesysteem in Above Snakes
Je kan slechts een aantal granaten per vlucht meenemen, maar je personage heeft wel een oneindige voorraad waar je telkens kan hervullen. Op een veilige afstand jaag je dan op de troepen en maak je gebruik van de thermal camera, maar ook de granaatcamera om precies te richten. Vijanden kunnen je opmerken en kunnen de drone uit te lucht schieten, maar wanneer je te dicht komt, zullen ze zich ook richten op jou. De controls waren redelijk stroef en we vonden het ook niet de beste knoppenlayout. Het vliegen op zich is wel ok, maar het is wel vreemd dat je geen schade kan oplopen als je in aanraking komt met de omgeving.
Audiovisueel is Death From Above geen hoogvlieger, want het ziet er uit alsof er gewoon een paar assets bij elkaar werden geplakt. Dit merk je meteen en de slechte framerate valt ook niet te negeren. Wanneer we door de wereld gingen hadden we veel momenten dat we slechts 12fps hadden.
Death From Above is in early access en dat toont zich. Er valt weinig te beleven en hetgeen er te beleven valt, is snel eentonig. Verder worstelt de game ook met performance problemen waar we niet omheen kunnen.