HANDS-ON PREVIEW | Warcraft Arclight Rumble is een voorzichtige stap naar mobile
Dat Activision Blizzard lonkte naar de mobiele markt was niet meteen een geheim We herinneren ons allemaal nog de historische woorden "Don't you guys have phones?" bij de onthulling van de mobiele versie voor Diablo, maar hier duiken we met Warcraft Arclight Rumble in een ander universum van Blizzard.
Warcraft Arclight Rumble speelt zich af in het Warcraft-universum waar we een soort van town defense krijgen voorgeschoteld. Na een korte inleiding tot de game kom je terecht op een map die onderverdeeld is in verschillende regio’s. Sommige van deze regio’s zijn afgeschermd en speel je vrij wanneer je voldoende skulls hebt verzameld. De skulls kan je verdienen door een gevecht aan te gaan met de vijandelijke leiders die zich per regio aanbieden.
Elke regio heeft er zo vijf die telkens iets moeilijker worden. De gameplayloop is redelijk basic en zal je zeer bekend voorkomen ten opzichte van andere games in het genre. Warcraft Arclight Rumble zal je dan ook niet omverblazen met unieke features of even het genre op zijn kop zetten, want het speelt het redelijk safe en houdt vast aan de formule. Luchteenheden verslaan grondeenheden die dan weer afstandseenheden verslaan, die dan uiteindelijk het beste zijn tegen luchteenheden. De bekende cirkel wordt een kleine beetje aangepast met leiders die iets sterker zijn op het veld of speciale aanvallen die je kan oproepen. Denk bijvoorbeeld aan bliksem die de troepen rondom raakt.
Om de eenheden, of mini's, te gebruiken op het veld, heb je goud nodig. Dit wordt automatisch gegenereerd en zo kan je na enkele seconden een paar eenheden aankopen en neerzetten wanneer je het benodigde bedrag bezit. Op de map zal je ook gold veins en schatkisten terugvinden, waar een miner zijn werk kan doen en die dan een mooie bonus in extra goud geven. De verschillende veldslagen duren ook niet lang. Een klok telt af en wanneer deze op nul komt, schakel je over naar overtime waar de goudinkomsten verdubbeld worden, maar dit geldt ook voor de vijand. Na een succesvolle battle zal een eenheid ervaringspunten verkrijgen en natuurlijk ook stijgen in level.
De skulls zijn er niet alleen om nieuwe regio’s vrij te spelen, maar ook nieuwe modes zoals quests, PVP, dungeons en raids. Quests, PVP en dungeons geven de mogelijkheid om mini's meer ervaringspunten te geven zodat ze sterker worden. Je hebt ook de bekende drie daily tasks die je kan doen om zo een kleine bonus te krijgen in vorm van ervaringspunten of gouden coins. Raids zijn voorlopig nog niet beschikbaar.
Coins gebruik je om nieuwe mini's te kopen om je leger te versterken. Je kan er zo telkens zes mee naar het slagveld nemen. De figuren kan je aankopen in de G.R.I.D. shop, waar je elke dag een bepaalde rotatie mini's hebt. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om echt geld uit te geven aan in-game currency of mini's.
Warcraft Arclight Rumble is met zijn intrede op de smartphone voorzichtig in wat het brengt. Het brengt de bekende features en speelstijl die we gewend zijn van het genre, terwijl je wordt ondergedompeld in het Warcraft-universum. Al bij al starten we deze game sneller op bij een dood moment, maar verwacht geen verbijsterende vernieuwingen.
ben benieuwd hoe land een batterij mee gaat als je van plan bent om daar een dag mee speelt
Geplaatst op 2022-06-01 08:05:44