Hands-on: Animal Crossing: New Horizons
Alle hens aan dek! In Animal Crossing: New Horizons reis je naar een eiland om daar een nieuw leven op te bouwen. Het is al een tijdje geleden dat Nintendo een main game van deze serie uitbracht. We mochten alvast kort voet aan wal zetten en drie verschillende fases in de game uitproberen.
Het hoofdpersonage in Animal Crossing: New Horizons verhuist deze keer naar een verlaten eiland nadat hij een reis (Getaway Package) kocht bij Tom Nook, een wasbeer die hem verwelkomt en begeleidt. Het avontuur begint met enkel een tent en een Nookphone.
New Horizons bevat een aantal nieuwe elementen, maar houdt ook nog vast aan de vorige Animal Crossings zodat de fans toch nog bekend zijn met de gameplay.
Crafting
Je maakt van bij het begin kennis met het nieuwe crafting systeem en kan na je aankomst meteen beginnen met het verzamelen van benodigdheden. Het nieuwe systeem geeft de vrijheid om je horizon te verbreden. Het hele eiland staat ter beschikking en je kan bouwen wat en waar je wil. De game gaat van het principe uit: niets moet, alles mag.
Zo kan het personage hout verzamelen om gereedschappen te maken. Hierdoor is er toegang tot andere materialen om zo het land te voorzien van meubilair en andere decoraties waarvan de kleuren en patronen naar hartenlust kan wijzigen. Evenzeer is het speelbare personage volledig aanpasbaar op gebied van naam, geslacht, uiterlijk en kleding.
Alles wat maakbaar en verzamelbaar is, kan verkocht worden aan Timmy, het neefje van Tom Nook. Bij hem zijn er dagelijks ook nieuwe voorwerpen te koop. Daarnaast kan de speler ook nog fossielen opgraven, insecten vangen en vissen. Deze zaken kunnen dan weer gedoneerd worden aan het museum.
Nieuwe bemachtigde voorwerpen kunnen waar dan ook in de wereld geplaatst worden. De life simulator maakt voor het eerst gebruik van een soort build mode. De speler hoeft niet langer handmatig elk voorwerp te draaien en te verschuiven. Voorwerpen kunnen veel sneller verplaatst worden met een simpele beweging.
Hoe meer je bouwt, hoe meer humanoïde dieren er willen wonen op je eiland. Ze kiezen niet langer zelf een plaats om hun woning neer te zetten. De speler bepaalt hun huisvesting en kan daarna vriendschappen opbouwen door de bewoners te helpen en cadeaus te sturen.
Valuta
Naast de Bells als vertrouwde valuta, zijn er nu ook Nook Miles die je kan verdienen door uitdagingen of dagelijkse doelen te voltooien. Het personage kan deze op een spaarrekening zetten of onder andere inruilen voor doe-het-zelf recepten en vliegtuigtickets naar andere eilanden.
Real-time
New Horizons maakt gebruik van real-time. Dat wil zeggen dat de wereld en zijn bewoners zich aanpassen aan de tijd en de seizoenen. De winkels zijn bijvoorbeeld open van 8:00 tot 22:00 en de producten veranderen dagelijks. Als je offline bent, gaat het leven op het eiland gewoon door.
Rome is niet op een dag gebouwd en hetzelfde geldt voor jouw eiland. In de tweede save die we mochten spelen, bleek al snel dat je weken nodig hebt om een deel van het dorp op te bouwen.
Terraforming
Voor het eerst is er de mogelijkheid tot terraforming, al zal dit wel pas later in de game beschikbaar zijn. We kregen een voorproefje van enkele mogelijkheden. Zo kan je nieuwe paden in verschillende stijlen aanleggen, rivieren graven en in de hoogte bouwen. Het hoofdpersonage kan het land aanpassen zoals hij of zij wil.
Multiplayer
De multiplayer is iets uitgebreider dan bij de vorige spellen. Maximum acht geregistreerde spelers kunnen op een eiland wonen. Vier menselijke bewoners kunnen tegelijkertijd op hetzelfde systeem spelen en een totaal van acht vrienden kunnen lokaal of online samenspelen. Wanneer twee spelers op hetzelfde systeem spelen, is er geen splitscreen mogelijk. Iemand is aangeduid als de leider. De voortgang wordt op het profiel van de leider opgeslagen, maar de rollen kunnen omgedraaid worden door te schudden met de controller.
Geschreven door Mine
hebben jullie geen Nederlandse versie kunnen testen ?
Geplaatst op 2020-03-06 08:55:34