Hands-on preview: Titanfall 2 - Multiplayer
Hands-on preview: Titanfall 2
De oude rakkers van Call of Duty brachten ons in 2014 hun nieuwe titel, genaamd Titanfall. Dankzij uitgever EA's stevige marketing werd de titel massaal verkocht en gespeeld. Toen kwamen we tot de conclusie dat de algemene gameplay redelijk goed zat, maar het nogal snel repetitief werd door een gebrek aan content. We zijn dan ook benieuwd of dit wordt rechtgezet met Titanfall 2.
Met Titanfall 2 is de franchise voor de eerste maal ook speelbaar op PlayStation 4, net de versie die we konden testen op Gamescom - al was de sessie kort. We werden in de map gegooid die ook te vinden was gedurende de technische testen van de afgelopen weekends. Het eerste wat je opvalt, is dat de bewegingssnelheid van het bewegen danig omlaag werd gehaald. Je piloot rent niet meer snel weg en dit vinden wij al een spijtige zaak, aangezien dit Titanfall maakte wat het was - een snelle FPS.
Verder konden we nog niet aan de slag met de nieuwe Titan die een zwaard gebruikt als wapen en ook de manier om deze te verkrijgen, lijkt ons aangepast. Het duurde veel langer om een Titan te verkrijgen door kills aan elkaar te rijgen - al durven we ook grif toegeven dat het niet onze beste sessie was. Eenmaal onze Titan dan toch aankwam, werd het een mengelmoes waarin we onze Titan niet snel vonden en dus ook meteen kwijtspeelde.
Een opmerking bij de voorgaande game was het gebrek aan content en de ontwikkelaar probeert dat deze keer op te lossen met een waaier aan nieuwe wapens en mappen, al zijn ze niet allemaal indrukwekkend te noemen. De progressiemogelijkheden werden ook uitgebreid, zodat je meer een doel krijgt om te spelen, maar we hebben er onze twijfels bij om eerlijk te zijn.
Een ander minpunt is de 'time-to-kill', want deze is ook anders nu je personage trager beweegt. Toen je in de eerste game werd aangevallen, kon je nog snel proberen terug te slaan. Deze keer is het meer het andere principe: als je iemand ziet, is de kill eigenlijk ook voor jou, aangezien de andere persoon te weinig tijd heeft om nog in te grijpen. Ten opzichte van de vorige game komt dit een beetje gebrekkig over.
Om het parcour-element van Titanfall 1 extra kracht bij te zetten, krijg je in de sequel een extra gadget, namelijk de Grappling Hook. Deze kan je gebruiken om je op te trekken aan een gebouw, om op die manier in mid-air stunts uit te halen. We kijken er in elk geval naar uit om iemand kills te zien halen terwijl hij al schommelend aan een gebouw hangt.
Een pluspunt is wel dat het spel er grafisch beter uitziet dan voordien. Je merkt wat meer kleur op en de details van de omgevingen vallen je meteen op. Ook het geluid is weer van een deftig niveau, dus we zijn benieuwd naar het eindresultaat. Verder hadden we af en toe wat moeite met het wallrunning. Soms werd een actie niet altijd correct uitgevoerd en vielen we terug op de grond - al kan het ook aan onze roestige Titanfall-handen liggen in dit geval.