Hands-on preview: Skylanders: SuperChargers
Skylanders: SuperChargers
Met Skylanders wist Activision als eerste een nieuwe markt in te palmen met kleine figuurtjes die je in de woonkamer had staan. Deze werden dan in de digitale spelwereld gezogen om je zo te ondersteunen tijdens je avontuur.
Skylanders: SuperChargers is de vijfde iteratie in de serie en na lang wachten kan je nu eindelijk aan de slag gaan met voertuigen. De voertuigen richten zich op drie bepaalde gebieden, namelijk lucht, grond en water. Ieder gebied heeft zijn eigen unieke territoria en gedurende onze demo op Gamescom waren dit twee mappen per gebied. Wanneer de titel in de rekken ligt, zal je zowat twintig personages en twintig voertuigen mogen verwelkomen. Uiteraard kan je de voertuigen voor eender welk personage gebruiken en zijn ze op dat vlak dus niet gebonden aan specifieke personages. Gelukkig werken ook de oudere personages in deze nieuwe versie van Skylanders.
Naast een singleplayer mag je ook een multiplayer verwachten, waarin je het opneemt tegen drie andere spelers. Daarvoor hoef je niet per se de hele wereld af te zoeken, want je kan ook gewoon lokaal via co-op spelen indien gewenst. In die multiplayer moet je tegen elkaar racen, door een aantal rondes zo snel mogelijk af te leggen, eigenlijk wat je van een gebruikelijke Mario Kart verwacht. Goed opletten is steeds de boodschap, want in onze preview (een map op de rug van 2 draken) kregen we te maken met vuurspuwende en ijsspuwende vijanden. Uitwijken is de boodschap of je krijgt te maken met een (tijdelijke) aanzienlijke vertraging of schade aan je voertuig.
Gelukkig vind je op de map ook verschillende boosters en mysterieuze dozen terug, wederom bekende elementen voor wie al een kart-racing game heeft gespeeld. De dozen geven je een bepaalde bonus, waaronder een tijdelijk schild dat alle aanvallen blokkeert of een masker dat iedere tegenstander vertraagt waardoor je zelf kan inhalen of verder kan uitlopen. Naast deze verkregen extra's kan je ook gewoon de map gebruiken in je voordeel. Door ringen gaan, of dat nu ter land, ter zee of in de lucht is, zorgt voor een tijdelijke snelheidsverhoging bijvoorbeeld.
Je kan echter ook gebruik maken van de omgeving om aanvallen te weerstaan. Duik bij de waterlevels onder de golven door zodat de aanval mist. Je rijdt / vaart / vliegt dan misschien wel dat tikkeltje trager, maar dat is nog altijd een betere zet dan jezelf gewoon aan diggelen laten knallen door je tegenstander. Grafisch zag het spel er ook helemaal niet slecht uit. Alles was tot in de puntjes afgewerkt en men heeft elke map een unieke setting en sfeer meegegeven om zo de variatie te verhogen.