Nintendo Land
20 juli 2012
Geschreven door Phazon
Prettig parkje in Nintendo Land
Nintendo Land was een titel die men tijdens de E3 niet meteen zag aankomen. Dit spel is een heus Nintendo-pretpark vol met activiteiten. Er zijn namelijk twaalf minigames te bespeuren die elk gebaseerd zijn op een bekende of wat minder bekende Nintendo-franchise. Als Wii Sports de titel was die de gameplay-mogelijkheden van de Wii duidelijk moest maken, dan is Nintendo Land de geschikte kandidaat om hetzelfde bij de Wii U te doen. Wij speelden de minigames tijdens een recent evenement en zagen dat het goed was.
De term minigames is misschien wat ongelukkig gekozen in sommige gevallen. We kregen slechts vijf van de twaalf minigames te zien, maar enkelen hiervan waren toch best uitgebreid te noemen. Elk van de vijf gespeeld minigames zullen hieronder kort toegelicht worden, maar weet dus dat er in de (nabije) toekomst nog zeven andere getoond zullen worden.
Takamaru's Ninja Castle
Takamaru’s Ninja Castle zal je misschien niet meteen iets zeggen, maar deze titel heeft wel degelijk een verleden. De minigame is namelijk gebaseerd op het spel Nazo no Murasame Jo dat in 1986 verscheen. De gameplay is zeer eenvoudig, want het is de bedoeling dat we computertegenstanders met shurikens een kopje kleiner maken, een aspect dat velen van de E3 presentatie uit 2011 zich zullen herinneren. Deze shurikens kunnen we via het aanraakscherm van de GamePad afvuren en eventueel een effect meegeven door de GamePad zijwaarts te tilten.
Wij kregen een level voorgeschoteld waarin het de bedoeling was om een zo hoog mogelijke score te behalen. Het spreekt voor zich dat combo’s van de partij zijn en je accuraatheid nauwkeurig bijgehouden wordt. Of er uiteindelijk nog meer levels beschikbaar zullen zijn in deze minigame weten we niet, maar we hebben ons er alvast goed mee geamuseerd. Dit was ook een van de weinige games die specifiek voor 1 speler gemaakt werd.
Luigi's Ghost Mansion
Het ziet er naar uit dat Luigi dit jaar twee keren in de schijnwerpers zal staan. Uiteraard zal Luigi’s Ghost Mansion niet gelijk zijn aan de 3DS-sequel van het orgineel, maar dit wil niet zeggen dat deze minigame niet interessant kan zijn. In Luigi's Ghost Mansion is het de bedoeling dat vier spelers op zoek gaan naar de geest in een spookhuis, bestaande uit een aantal gangen die via een bovenaanzicht bekeken worden. Elke speler krijgt een Wiimote om hun mannetje mee te besturen en een zaklamp om voor je uit te schijnen.
Het spook is degene met de Wii U Gamepad en het is de bedoeling dat hij alle spelers een voor een uitschakelt. Door mensen langs achter te verrassen of van voren wanneer de zaklamp niet schijnt, kan het spookje deze spelers uitschakelen. Eigenlijk komt het er op neer dat de vier spelers heel goed moeten samenwerken als men dit spelletje tot een goed einde wil brengen. Indien men niet communiceert, zal het al snel 'game over' zijn en wint het spook met alle gemak. Wij vonden het alvast een zeer geslaagde minigame, maar je moet uiteraard heel wat vrienden in de buurt hebben om er het maximale plezier uit te halen.
The Legend of Zelda: Battle Quest
We mogen dan wel geen volwaardige Zelda-game krijgen tijdens de lancering van de Wii U, maar deze serie kon uiteraard niet ontbreken in Nintendo Land. In The Legend of Zelda: Battle Quest kunnen tot vier spelers op avontuur gaan om het gevaar te bestrijden. Iedere speler wordt vertegenwoordigd door een Mii-mannetje in een Link-kostuum en wordt automatisch bestuurd.
De speler met de GamePad zal pijlen kunnen afvuren op de vijanden, terwijl de anderen met de Wiimote en Wii MotionPlus het zwaard hanteren om de monsters een kopje kleiner te maken. Opnieuw komt het er op neer om het level te vervolledigen zonder het gemeenschappelijk aantal hartjes volledig leeg te laten lopen. Een avontuur dat opnieuw teamwork en wat vaardigheden vereist van de speler, maar qua innovativiteit en gameplay vonden we Battle Quest wel een van de mindere minigames.
Animal Crossing: Sweet Day
In Animal Crossing: Sweet Day zijn er twee manieren om een spelletje te winnen. Ben je 1 van de 4 spelers die op het grote scherm spelen, dan is het de bedoeling dat je samen een bepaald aantal snoepjes verzamelt. Dat doe je door snoep uit bomen op het speelveld te schudden. Om dat te doen, moet je wel samenwerken, want voor elke boom staan een aantal knoppen, waar je samen op moet gaan staan. Doe je dat, dan valt het snoep op de grond en kan je het opeten. Het enige nadeel is dat je dan een flink pak trager wordt en dat zo de wachters je makkelijker kunnen te pakken krijgen.
Die 2 wachters worden bestuurd door de speler met de gamepad. Elke stick bestuurt 1 wachter en dus moet je zo proberen om spelers in te sluiten met je twee wachters. Klinkt simpel, maar dat is het niet, want het is niet zo gemakkelijk om 2 personages tegelijk te besturen. Wil je als speler een wachter ontlopen, dan kan je snoepjes laten vallen, die je later weer moet oprapen. Geloof ons wanneer we zeggen dat dit voor hilarische taferelen kan zorgen.
Donkey Kong's Crash Course
Bij Donkey Kong’s Crash Course zie je op het televisiescherm een hele hoop platformen (in de stijl van het originele Donkey Kong uit de jaren ’80), waarbij het de bedoeling is om je personage van boven naar beneden te loodsen met behulp van een karretje. Je maakt gebruik van de gyrosensoren van de Gamepad om het karretje van links naar rechts te bewegen door de controller zijwaarts te tillen. Met de joysticks kan je ook platformen beïnvloeden, wat je zou moeten helpen om veilig aan de bodem te geraken. Het karretje waarmee je rijdt is echter heel gevoelig en je moet uiterst voorzichtig te werk gaan om te voorkomen dat je het hele parcours opnieuw moet afleggen.
» Reacties (0)