Kinect in Halo Anniversary uitgelegd
Net zoals Sony probeert om Move-ondersteuning en 3D in de meeste games te krijgen, doet Microsoft zijn best om Kinect in hardcore titels te krijgen. In Halo Anniversary zal je ook met Kinect aan de slag kunnen gaan, al was het nog niet meteen duidelijk hoe dat zou worden uitgevoerd. Op Comic Con kregen we meer uitleg.
Zo zal je met Kinect kunnen herladen en granaten kunnen gooien. Verder kan je met een commando ook wisselen tussen remastered-weergave en de klassieke beelden. In de Analyse Mode zal je items kunnen scannen en ze toevoegen aan je Library, zodat je een uitgebreide infotheek hebt over alles wat er in Halo Anniversary zit. Het scannen zelf doe je door met je pointer over de doelen te gaan en "scan" te zeggen.
Eerder had Frank O'Connor al laten weten dat mensen "niet hyperenthousiast moeten zijn" over de Kinect-features van Halo Anniversary. Toen liet hij al weten dat ze optioneel waren en gewoon bijkomstig en geenszins iets waar je over uitpakt op de cover van het spel.