"Mass Effect en Dragon Age teams kwamen niet overeen"
Het Bioware team heeft al wat watertjes moeten doorzwemmen, gaande van enorme hoge toppen met Dragon Age: Origins en Mass Effect tot diepe dalen met heel wat kritiek en minder geslaagde games in de sequels die daarop volgden.
Ook intern lijkt het niet altijd koek en ei geweest te zijn, want een voormalige developer klapt nu uit de biecht over de strijd tussen de beide afdelingen, enerzijds Mass Effect en anderzijds Dragon Age. "Ze werden allebei anders gemanaged, hadden een andere cultuur. Het hadden even goed twee aparte studio's kunnen zijn en ze kwamen niet overeen", zegt Dragon Age maker en voormalige lead writer David Gaider.
Het bedrijf wist ervan en probeert het al jarenlang op te lossen, vooral door de teams vaker door elkaar te schudden, maar dat loste het niet meteen op. Ik had er geen zicht op tot ik het team van Anthem vervoegde en het team me daar helemaal niet wou. Zo vonden ze zijn verhaal, dat op vraag van hogerop herschreven moest worden, "te Dragon Age", ongeacht wat hij deed.