AI van Razer zou gamedevelopment sneller en goedkoper maken
Tegenwoordig is het overal AI als hypewoord en ook Razer, onder meer gekend van diens groengetinte gaming accessoires, is er volop mee bezig. Diens AI, eerder gekend als Project Ava, zou vooral moeten helpen bij de ontwikkeling van games, al blijft menselijke input en ondersteuning essentieel benadrukt Razer.
Het doel van de AI is om quality assurance (aka testing) te versnellen en te verbeteren. Zo moet het bugs snel opsporen en noteren terwijl er getest wordt en zal het ook clips opnemen van de bugs zodat alles sneller getraceerd en nagebootst kan worden. Op die manier zou alles efficiënter en sneller moeten verlopen en vooral de zaken die monotoner zijn wegnemen van de testers die dan kunnen focussen op het belangrijkste element.
Volgens Razer is quality assurance zowat 20 tot 30% van ontwikkelkost en neemt het al snel een derde van alle tijd in beslag. In samenwerking met QA Pilot (dat op zijn beurt de cyclus 30 tot 50% korter kan maken en 20 tot 25 % meer bugs kan traceren) zou het dus de tijd en kost van games drastisch kunnen verkleinen.