"Geen pop-up ads in Pokémon GO en gegevens worden niet verkocht"
Voor 3,5 miljard dollar wil je wel al eens overwegen om je product te verkopen en dat heeft Niantic, maker van Pokémon GO, ook gedaan. De game werd verkocht aan Scopely - dat op zijn beurt weer eigendom is van het Saoedische Savvy Games. Dat deed meteen ook bezorgdheid toenemen over de data in de game en dat er meer ads in de game zouden komen (om het enorme bedrag enigszins ten gelde te maken).
Niantic heeft nu verdere duiding gegeven en mensen gerustgesteld. Over de vraag of de game in-game pop-up ads zou krijgen, was Michael Steranka (senior product director) heel stellig. "Dat gaat nooit gebeuren, dat zeg ik je nu". Daarnaast laat hij weten dat alle data altijd volledig encrypted is en beschermd op alle manieren die we altijd al hebben toegepast. In tegenstelling tot wat mensen denken, houden we geen spelerdata bij voor langer dan wat nodig is om de game te laten draaien. Alles is volledig anoniem en staat op Amerikaanse servers. Alle zaken die gedaan worden om de data veilig te houden, blijft zo." Dat zou nog altijd zo zijn met Savvy Games aan het roer.