Spectre Divide gaat offline en studio sluit na geflopte launch
Het eerste seizoen van de gratis te spelen shooter, Spectre Divide, waarin spelers twee lichamen tegelijk besturen, ging slechts twee weken geleden van start. Hoewel de lancering veelbelovend leek, bleek het aantal actieve spelers en de inkomsten onvoldoende om de dagelijkse kosten van zowel de game als de studio te dekken. "We verwachten Spectre Divide binnen 30 dagen offline te halen," schreef CEO Nate Mitchell in een emotionele aankondiging. "Nieuwe aankopen worden uitgeschakeld en we zullen spelers hun geld terugbetalen voor aankopen sinds de start van seizoen 1."
Volgens Mitchell probeerde ontwikkelaar Mountaintop nog op allerlei manieren het bedrijf te redden. "We hebben alles geprobeerd: een uitgever vinden, extra investeerders aantrekken en zelfs een overname. Uiteindelijk kregen we het niet voor elkaar. De industrie zit momenteel in een lastige periode."
Ondanks het teleurstellende einde blijft Mitchell trots op wat zijn team heeft bereikt. Spectre Divide was een passieproject waarin een klein getalenteerd team iets unieks wilde neerzetten in een markt die al verzadigd is met shooters. "We wisten vanaf het begin dat de kans op succes klein was, maar we gingen ervoor. Het was nooit een zekere gok, maar we deden het toch."
Spijtig! Was er eigenlijk goed mee aan de slag... op naar de volgende...Fragpunk it is!
Geplaatst op 2025-03-13 15:35:51