Japans heiligdom onderneemt actie tegen Assassin's Creed Shadows
Vertegenwoordigers van de Itate Hyozu Shrine in Japan hebben laten weten dat ze "gepaste actie" zullen ondernemen tegen Assassin's Creed Shadows, nadat in gameplay footage te zien was hoe een speler als Yasuke het heiligdom vernielt. Welke actie precies ondernomen wordt, is niet bekend.
Assassin's Creed Shadows kreeg eerder al kritiek dat het onrespectvol zou omgaan met de Japanse cultuur en de beelden van de Itate Hyozu Shrine wakkeren die kritiek opnieuw aan. Tegenstanders vinden dat een game zulke verwoestingen niet mogelijk zou mogen maken, terwijl elders dan weer gewezen wordt op de verantwoordelijkheid van de speler en de aard van Assassin's Creed als videogame, waarin je in het verleden ook al een vuistgevecht kon aangaan met de paus.
Wake up, Ubisoft “defender,” and hear our voice! What kind of Assassin’s Creed game destroys an actual religious site? Japanese culture is consumed but receives no respect. Here is a perfect example. pic.twitter.com/UsfWMgy53n
— Shohei Kondo (@shoheikondo) January 31, 2025
Ai...In Japan is het inderdaad not done om culturele plaatsen of specifiek heiligdommen te beschadigen. Net zoals ze een bloedhekel hebben als toeristen nog maar 'leunen' tegen de befaamde Torii gates.
Nu het gaat over fictie, een videogame... Dit lijkt me toch wel wat van de pot gerukt. Ik heb ondertussen andere games gezien waar ook door personages of andere AI schade wordt berokkend aan de bestaande heiligdommen, laat staan in anime zelf. Met name dus media van eigen bodem.
Waarom gaan ze daar dan niet over zagen of zeuren?
Ik denk dat het belangrijker is om het bestaande monument de dag van vandaag te beschermen dan zeuren over representatie van het vernoemde heiligdom in een videogame die deels gebaseerd is op geschiedenis en anderzijds pure fictie omvat.
Plus vertegenwoordigers van de Itate Hyozu Shrine in Japan... is daar een officiële bevestiging en bron van? Want buiten een rant van een idioot op X gaan we niet bepaald de authenciteit van die berichtgeving kunnen bevestigen. Want vaak wordt dit soort "argumenten" en "fake news" aangehaald door tegenstanders om de game nog meer negatieve publiciteit te bezorgen. Een groot deel van die haters moeten misschien beginnen met de stok uit hun reet te trekken en te oordelen over het eindproduct als geheel. Ik denk dat er net iets teveel ego's zijn die in de waan zijn dat zij het voor het zeggen hebben over wat en niet kan in games of media in het algemeen. Je koopt ook geen auto zonder een testrit gedaan te hebben.
Laten we nu eens gewoon allemaal even terug normaal doen ipv drama te verkopen voor pietluttigheden alsof je koud in je kakker gepakt wordt.
Geplaatst op 2025-02-21 11:34:08, bewerkt op 2025-02-21 13:49:55
Benieuwd of gaat floppe, ubisoft kan het niet veroorloven dat dit faalt
Geplaatst op 2025-02-23 12:33:28
Floppen zal het niet doen, of het cijfers van Odyssee en Valhalla zal halen is een andere vraag.
Moeilijk om in te schatten met al het getier dat je met zwarte samurai kan spelen.
Geplaatst op 2025-02-23 17:36:36
Floppen zal het idd niet doen, maar vrees dat ze al blij zullen moeten zijn als ze break-even halen. Er is inderdaad een overdaad aan noise omtrent de keuzes die de ontwikkelaars gemaakt hebben, maar niet tegenstaande zijn de laatste releases van Ubisoft niet bepaald een bron van vertrouwen en kwaliteit.
Nu 25 jaar geleden had deze release zonder problemen zijn cijfers gehaald en waren criticasters maar die idioten die tegen zichzelf in de spiegel stonden te roepen, nu met de enorme invloed van sociale media waar die idioten ook een stem hebben, zal het spannend worden.
Ik denk dat ze met AC Shadows in een soort "Do-or-die" scenario zullen zitten die de toekomst van het bedrijf zal bepalen.
Geplaatst op 2025-02-24 09:50:34
True, AC Unity had een wrange nasmaak gelaten met verkoopcijfers niet naar verwachting meen ik voor opvolger Syndicate.
Met een pause als gevolg en een sterke terugkeer met Origins. De daaropvolgende titels toonden dat zodra Ubisoft zich goed voelen ze zich meteen laten gaan (microtransactie galore voor cosmetics) met Odyssee en Valhalla. Om maar te zwijgen over het gebrek aan diversiteit en ambitie, op gameplay-vlak.
Gooi daar dan nog bij in wat voor een staat sommige releases zijn, Ghost Recon Breakpoint...
dat dan nog 2-3 testphases heeft gehad... (hebben die dan zelfs nut gehad?)
om daarbij te blijven, vraag je je af wie die game maakt?
Net als bij The Division 2, ma goed een jaar later met updates en patches...
maar daar doe ik het ni voor
We kunnen nog over The Crew praten (de eerste game), en dan positiever hoe RS Siege en For Honor onderhouden worden (net als The Crew).
Ma goed, wa blijft u bij?
De negatieve ervaringen, en rancuneus (terecht).
En dat SW Outlaws een tegenvaller is, is enigszins verbazend (met toch zo'n IP) maar het toont dat de mensen er genoeg van hebben van Ubisoft's "kwaliteit" ('kan ook te maken hebben met de Disney-haat), de mensen dat de game vroeger konden spelen zijn gewoon hun save-file verloren... zoiets kan je toch niet verdedigen...
Nu goed, Ubisoft heeft nog een goede lading IP's
Maar alleen met naam gaan ze geen geld verdienen, want VEEL spelers zijn verzuurd geraakt doorheen de jaren (en ik kan het ze niet kwalijk nemen...)
Geplaatst op 2025-02-24 19:04:30
Assassins Creed Unity is spijtig want eenmaal op punt, was het 1 van de beste Assassins Creed titels in de serie.
Syndicate is echt wel leuk maar wordt snel eentonig ondanks dat het best wel een geweldige setting had. Was ook de eerste game met 2 protagonisten.
De launchproblemen van Unity hebben Syndicate geen windeieren gelegd.
Odyssey was de betere qua design en verhaal van de nieuwe trilogie maar in feite zijn alle 3 de games waarlijk een copy paste in een andere setting en tijdperk. Je speelt in feite elke keer een opgepoetste versie van de voorganger. Persoonlijk vind ik Valhalla gewoon het fijnste spelen omdat de setting me enorm aansprak.
Maar de vraag die je moet stellen met deze games is, wat heeft dit nog met Assassins Creed te maken? Je speelt een avonturen RPG met lichte stealth gameplay elementen, wat je zowat in elke game kan vinden met gelijkaardige gameplay.
But again, wat heeft dit nog met Assassins Creed te maken. Veel fans van het eerste uur snakken terug naar de eerste games uit de reeks met Altaïr en Ezio Auditore.
De terugkeer naar de roots van Mirage miste zijn kans doordat veel gamers te hard verwend waren met Valhalla en Odyssey. Daarnaast had je ook de belabberde kwaliteit van hun andere games die niet veel spelers neigde om het spel aan te kopen. Het heeft een kortere levensduur maar het is wel een authentieke Assassins Creed ervaring met vibes zoals met Altaïr. Zonde dat dit niet meer aandacht kreeg.
Ghost Recon Breakpoint was een hot mess, om niet te vergeten dat je eigenlijk continu online moest zijn. Met Wildlands had je nog de vrijheid maar met Breakpoint in belabberde toestand werd je ook nog gedwongen om online te blijven spelen, ook al je liever solo wou spelen. Nochtans al vaak genoeg bewezen dat veel spelers hier geen fan van zijn.
Het idee van beide games was goed, maar zo slecht uitgewerkt. De invloeden van de oude Socom games was aanwezig maar zo slecht uitgewerkt.
Division 2 probeerde het succes van hun eerste game te evenaren maar het kwam niet van de grond, vooral omdat spelers variatie en diepgang misten.
Outlaws was echt zonde vond ik imho. Het is echt wel een fijn spel om te spelen maar de performance was triestig in het begin. Ondertussen is het opgepoetst en speelt het wel fijn maar ja, negatieve backlash omtrent het uiterlijk van het personage en omdat het een "vrouwelijk" personage was. Iedereen had bij outlaws en de wereld van bounty hunters liever gespeeld met een personage in de trent van Boba Fett of alpha male bad ass bounty hunter.
Outlaws werd voor release, los van de performance, al bestempeld als woke en die dwaze noise is voldoende om een release van een game naar de kloten te krijgen...
Probleem is tweeledig, de "politieke ideeën" die volgens de selfproclaimed experten (lees: incels en eencellige dickheads) op sociale media worden doorgedrongen in de games van Ubisoft en anderzijds de slechte kwaliteit van de games bij release gepaard met een zeer duur prijskaartje.
Wie staat tegenwoordig nog te springen om 70-80 euro te betalen voor games die sputteren als een oude motor bij launch en waar heel wat storycontent gelocked zit achter een season pass waar je ook nog een 30-40 euro voor betaald?
Als je ziet wat ze met Shadows al gedaan hebben om het roer om te gooien, dan kan je ervan uitgaan dat ze als kiekens zonder kop het schip zeilende willen houden. Schrappen van season pass, meerdere keren uitstellen voor finetuning, de prijzen aanpassen...
Bepaalde reviewers zijn als havikken aan het wachten tot de reviewcodes gedropt worden en verwacht je aan zeer uiteenlopende reviewscores.
Selfproclaimed reviewers op youtube zijn met hun achterban al hun toetsenbord aan het invetten om zich als ware ragepirates los te laten en hun ongenoegen te kunnen uiten over zaken die irrelevant zijn. Je merkt dit nu al met content die nu al de wereld worden ingestuurd, met maar als doel om het spel ten gronde te richten en vooral Ubisoft.
Zoals ik zei, de toekomst van Ubisoft hangt aan een zijden draadje en ik vrees er persoonlijk wel voor.
Ik ga Shadows in huis halen, omdat ik geen hol geef om al die noise. Als je Assassins Creed gaat spelen omwille van de historische accuraatheid en authenciteit, dan ben je een idioot. Buiten de weergave van historische figuren en locaties, is en blijft het pure fictie. Elke idioot die anders beweert, moet dringend eens wat buitenlucht gaan opsnuiven en terug voeling met de natuur krijgen..
Geplaatst op 2025-02-25 09:27:10, bewerkt op 2025-02-25 09:31:31