The Sims viert 25ste verjaardag met grote update voor The Sims 4 en meer
In februari blaast The Sims 25 kaarsjes uit en dat wordt gevierd met heel wat nieuwe content. Zo wordt op 4 februari een gratis update gelanceerd voor The Sims 4 met meer dan 70 nieuwe items, van nieuwe kledij, haarstijlen en accessoires tot nieuwe meubels en bouwelementen.
Ook op 4 februari krijgt The Sims 4 een Blast from the Past event dat vier weken duurt. Spelers krijgen dan allerlei opdrachten en als ze die tot een goed einde brengen, krijgen ze allerlei nostalgische items uit de jaren 2000 cadeau. Voor The Sims FreePlay wordt een gelijkaardig event voorzien. Tot slot wordt op 4 februari ook nog een livestream met nostalgische terugblik op de reeks uitgezonden.
Voorts wordt op 18 maart MySims: Cozy Bundle gelanceerd voor pc. Eerder verscheen deze bundel al voor de Nintendo Switch en voor die versie is nu ook een nieuwe update uitgerold, met nieuwe huisjes en een nieuw hoofdmenu.
Tot slot zit er ook nog DLC met prijskaartje aan te komen. Op 16 februari verschijnen er drie nieuwe DLC packs, met name de Secret Sanctuary Kit, de Casanova Cave Kit en de Comfy Gamer Kit. Deze maand zouden ook nog twee nieuwe kits verschijnen.
Alle details rond 25 jaar The Sims zijn hier te vinden.
Alleen zonde hoe de serie zo achteruit is gegaan.
Tegenwoordig betaal je voor heel wat van de gameplayelementen die bij oudere games standaard aanwezig was in de basegame, in de vorm van DLC pakketten handenvol geld voor.
In de maanden voorafgaand aan de release van het spel in september 2014 onthulde Maxis dat een aantal belangrijke gameplay-features uit eerdere De Sims-titels, zoals zwembaden en peuter-Sims, niet in De Sims 4 zouden worden opgenomen. Daarnaast zouden de open werelden en de “Creëer-een-stijl” kleuraanpassingstechnologieën die in De Sims 3 werden geïntroduceerd ook niet in het spel worden opgenomen. Deze aankondigingen hebben geleid tot reacties van heel wat spelers, wat leidde tot een petitie waar Maxis reageerde in een verklaring en legde uit dat de ontwikkelingsmiddelen die waren toegewezen aan de nieuw ontwikkelde game-engine, het simulatiesysteem met kunstmatige intelligentie en de vernieuwde modi Creëer-een-Sim en Bouwen, tot de weglatingen hadden geleid. Ze verklaarden dat het zogezegd niet mogelijk was om elke functie en elk stukje content dat ze sinds The Sims 3 hadden toegevoegd op te nemen. Maar ze lieten wel de mogelijkheid open om deze functies in toekomstige updates of DLC opnieuw te introduceren. Eh voila, pure flagrante en degoutante cashgrab van EA.
Ik zoek wel een andere, goedkopere manier als ik nog eens De Sims van onder het stof wil halen
Geplaatst op 2025-01-15 13:29:02, bewerkt op 2025-01-15 13:37:38
>Ik zoek wel een andere, goedkopere manier als ik nog eens De Sims van onder het stof wil halen
Arrrrrrrr.
Geplaatst op 2025-01-16 18:13:17
Ik vind het treurig hoe het niet eens meer een game is. Terwijl in de eerdere Sims game het nog een afweging was van bepaalde dingen, en je zelfs soms nog een uitdaging had alle rekeningen te betalen of überhaupt je Sim in leven te houden; is er nu eigenlijk niet eens meer een "fail-state". Het lijkt exclusief gemaakt te zijn voor bepaalde types om een virtueel leven te leiden. Zoals je Second Life had vroeger. Je kunt alles tot in den detail micro-managen, waardoor de naam "Sims" als in "Simulations" zijn waarde kwijt is.
Geplaatst op 2025-01-16 21:24:31