Meer info over rechtszaak Pokémon vs. Palworld
Palworld developer Pocketpair heeft wat meer details onthuld omtrent de rechtszaak die tegen hen is aangespannen door Nintendo en The Pokémon Company. Zo weten we nu welke patenten Pocketpair precies geschonden zou hebben en wat de eisen precies zijn van Nintendo.
Wat de patenten betreft, zou Pocketpair de patenten van Nintendo met nummer 7545191, 7493117 en 7528390 geschonden hebben. Zoals eerder al vermoed werd, gaat het om patenten die gameplay mechanics behandelen, zoals de manier waarop Pokémon gevangen worden en de mogelijkheid om erop te rijden.
Verder heeft Pocketpair onthuld dat er een boete van 10 miljoen yen geëist wordt. Omgerekend is dat ongeveer 61.000 euro, die dan verdeeld wordt tussen Nintendo en The Pokémon Company. Daar komt echter nog eens een schadevergoeding bij ook en daar is nog geen bedrag voor bekend. Vermoedelijk wil Nintendo ook dat de verkoop van Palworld in Japan wordt opgeschort.
Pocketpair laat weten dat het zich tegen de eisen van Nintendo en The Pokémon Company verweert, maar dat het voorlopig niet openlijk verder zal communiceren over de kwestie.
Andere sites vermelden ook dat Nintendo de patenten pas heeft verworven NA de release van Palworld. Weten jullie of dat klopt of niet?
Geplaatst op 2024-11-09 11:35:58
klopt niet
dit is foutieve informatie dat rondgaat adhv amerikaanse patenten, vernieuwingen en opdeling van oudere patenten.
Geplaatst op 2024-11-09 18:30:45
🍿
Geplaatst op 2024-11-09 13:10:12
🎉ngl ik hoop stiekem dat nintendo dit gaat winnen puur voor het drama dat daarna zou volgen online :D
Geplaatst op 2024-11-09 18:32:08
Dat gaat slecht zijn voor gaming als Nintendo dit wint, dat toont de gaming industrie dat ze op elke game mechanic hoe vaag ook een patent kunnen nemen
Geplaatst op 2024-11-09 19:34:48
ze zijn niet zo vaag dan dat wat mensen beweren
+ sinds dat het nemesis system patent er is doorgeraakt mag voor mij alles gwn drama veroorzaken :D
Geplaatst op 2024-11-09 19:48:34
Zou wel kunnen dat ze minder vaag zijn dan dat mij verteld is geweest. Nemesis system patent is ook hetgeen waardoor ik het liever niet zou zien gebeuren, ik had graag innovatie op het systeem gezien in andere games maar niets aan te doen natuurlijk
Geplaatst op 2024-11-09 19:56:13
Monster Rancher monsters kwamen uit stenen disks, Digimon digitale horloges/smart devices. Ghostbusters had al een vorm van projectiel val voor spoken. Ik denk dat het heel moeilijk gaat zijn voor Nintendo om te redeneren dat zelfs als ze een patent hebben, ze deze rechtmatig hebben (verdedigd) om dit soort varianten te voorkomen.
Geplaatst op 2024-11-10 17:48:31