Gezien worden tijdens Gamescom openingsshow kost je tot 288.000 dollar
Bedrijven die hun game een plekje willen geven in de grote openingsshow van Gamescom moeten daar aardig wat geld voor neertellen. Uit het boekingsformulier voor de show blijkt dat bedragen kunnen oplopen tot 288.000 dollar, omgerekend ongeveer 265.000 euro.
Dat is dan wel meteen de maximale prijs, waarvoor je dan 120 seconden met je game in beeld mag komen. Voor 90 seconden betaal je 234.000 dollar (215.000 euro) en voor 60 seconden is het 179.600 dollar (165.000). De goedkoopste optie, voor 30 seconden, bedraagt nog steeds een stevige 62.500 dollar (57.500 euro).
Grote bedragen dus, maar de Gamescom openingsshow weet dan ook heel wat gamers wereldwijd te bereiken en daar willen bedrijven graag voor betalen, tenminste als ze het zich kunnen veroorloven. Alle plaatsen voor de openingsshow zijn alvast ingevuld, enkel voor de pre-show kan er nog zendtijd gekocht worden.
Ook rond Summer Game Fest, dat net als de Gamescom openingsshow en de Game Awards door Geoff Keighley georganiseerd wordt, kwamen eerder al grote bedragen naar buiten. Daar moest je voor één minuut maar liefst 250.000 dollar neertellen, met een maximum van 550.000 dollar voor 2,5 minuten. Keighley liet nadien weten dat er ook gratis spots worden uitgedeeld aan kleinere studio's, zodat de shows geen opeenstapeling zijn van grote bedrijven die zich hebben ingekocht.
De openingsshow van Gamescom gaat door op 20 augustus om 20:00 onze tijd. Gamescom zelf vindt vervolgens plaats van 21 tot 25 augustus.
Hoe rijk is de dorito pope?
Geplaatst op 2024-07-23 18:41:41