Trailer van 1 minuut tijdens Summer Game Fest kost 250.000 dollar
Nu het definitief game over is voor E3 lijkt Geoff Keighley het rijk helemaal voor zich alleen te hebben, als dat al niet het geval was. Hij zit immers achter zowel de Game Awards als Summer Game Fest en werkt ook daarnaast nog mee aan verschillende gaming events. Bij Esquire zijn ze nu eens gaan uitzoeken hoeveel geld daarbij komt kijken. Spoiler: véél geld.
Volgens de bronnen van Esquire hangt aan een trailer van één minuut tijdens Summer Game Fest een prijskaartje van maar liefst 250.000 dollar vast. Voor anderhalve minuut wordt het dan 350.000 dollar en voor twee minuten moet er 450.000 dollar neergeteld worden. Het maximum zou 2,5 minuten zijn, waarvoor 550.000 dollar betaald zou moeten worden.
Een volledige Summer Game Fest uitzending zou op deze manier 9 tot 10 miljoen dollar opleveren wat inkomsten uit trailers betreft, een bedrag dat grote gamebedrijven er overigens graag aan uitgeven. Een trailer tijdens Summer Game Fest is nu eenmaal dé manier om meteen miljoenen gamers te bereiken, en niet geheel onlogisch hangt daar dan een stevig prijskaartje aan vast.
Het nadeel is natuurlijk wel dat het voor kleinere studio's veel moeilijker is om hun game via Summer Game Fest onder de aandacht te brengen, al hebben andere bronnen inmiddels gemeld dat er ook gratis zendtijd voorzien wordt voor kleinere games. Daarnaast heeft Summer Game Fest naast de hoofdshow ook nog kleinere shows, waar de prijzen mogelijk anders liggen.
De prijzen van Summer Game Fest zouden overigens gelijkaardig zijn als die van de Game Awards, wat opnieuw niet echt verrassend is. Het zou zelfs verklaren waarom tijdens de Game Awards sommige winnaars aangemaand werden om hun speech kort te houden, zodat verkochte zendtijd gerespecteerd zou worden.
Keighley is mede verantwoordelijk voor het kapot maken van E3 en de industrie...
Geplaatst op 2024-06-08 00:41:13