EA ziet toekomst in "bedachtzame implementatie" van advertenties in games
Andrew Wilson, CEO van EA, heeft tegenover investeerders te kennen gegeven dat het bedrijf in-game advertenties als een groeiopportuniteit ziet naar de toekomst toe. Hij zei er ook wel bij dat men met zulke advertenties heel bedachtzaam moet omgaan.
Concreet wijst Wilson erop dat gamers wereldwijd miljarden en miljarden uren doorbrengen in en rond hun games, waardoor je als adverteerder een gigantisch doelpubliek op een redelijk directe manier kan bereiken door in en rond die games aanwezig te zijn, hetgeen voor EA dan weer een extra inkomstenbron zou kunnen zijn, en geen kleine.
Natuurlijk zitten in sommige games nu ook al advertenties, maar het is duidelijk dat EA het allemaal iets grootser ziet, al zegt Wilson wel dat het om een "bedachtzame implementatie" moet gaan. Wat dat dan precies inhoudt, is niet bekend, maar EA zou intern volop bezig zijn om te zien hoe reclame in het gaming aanbod van het bedrijf geïntegreerd zou kunnen worden.
Nee, hoeft echt niet. De wereld is nu al een en al reclame.
Geplaatst op 2024-05-14 06:57:22
Hey EA!
🖕
Geplaatst op 2024-05-14 09:31:16