Star Citizen in laatste rechte lijn naar 1.0 release
Als we Cloud Imperium Games CEO Chris Roberts mogen geloven dan zit Star Citizen dit jaar in de laatste rechte lijn richting de 1.0 release. Aan de game wordt al 10 jaar gewerkt en via crowdfunding werden al honderden miljoenen dollars voor de game opgehaald.
Roberts zei wel dat er nooit een definitieve finishlijn voor een MMO als Star Citizen zou bestaan, en dat men dus nog lang nieuwe content en features voor de game wil blijven ontwikkelen, maar de 1.0 release wordt gezien als een totaalpakket van features en content dat klaar is voor een "commerciële" release. Dit houdt in dat de game stabiel genoeg is en voldoende opgepoetst is, met voldoende content en features om nieuwe spelers te verwelkomen.
1.0 zal sowieso nog niet voor dit jaar zijn. Ze gaan gewoon heel het plan van uitvoering delen. We zitten wel in de "home stretch" qua tech (men is nu static server meshing aan het testen, dynamic komt erna). De grootste brok -voor wat network code betreft toch- van de dev time is gegaan naar Persistent Entity Streaming, wat veruit de meest complexe component is.
Ik vermoed wel dat we dit jaar op CitizenCon de release date gaan krijgen van Squadron 42.
Geplaatst op 2024-03-19 16:40:45