The Walking Dead: Destinies strijdt mee voor prijs van slechtste game van het jaar
Wanneer er in de wonderlijke wereld van gaming prijzen worden uitgedeeld, dan wordt er doorgaans gefocust op de beste games. Dit jaar echter lijkt er zich ook een strijd af te spelen voor de prijs van slechtste game van het jaar en daar is een nieuwe kandidaat voor opgedoken.
Maak kennis met The Walking Dead: Destinies, een game waarvan de onthullingstrailer op zich al weinig goeds deed vermoeden, maar waarvan het concept tenminste wel interessant klonk. De unieke insteek van de game is namelijk dat spelers zelf bepalen hoe alles verloopt en daarbij zouden ze blijkbaar aardig wat vrijheid krijgen. Zo moet je de gebeurtenissen van de serie niet volgen en kan je dus een geheel eigen verhaallijn creëren.
Klinkt natuurlijk goed, maar de uiteindelijke game blijkt een gedrocht van jewelste. De graphics katapulteren je enkele consolegeneraties terug, cutscenes zijn niet geanimeerd en er lijken, op het onspeelbare af, meer bugs dan zombies in de game te zitten.
En dan hebben we het nog niet gehad over wat nu al een van de slechtste boss battles ooit wordt genoemd. Daarin nemen Shane en Rick het tegen elkaar op en blijkbaar is het dan compleet logisch dat Rick meerdere shotgun schoten in het gezicht kan overleven terwijl het gevecht verder zo generisch en ongeïnspireerd als de pest verloopt, waarbij zich na verloop van tijd trouwens ook weer meer en meer bugs beginnen op te stapelen.
Natuurlijk zorgen dergelijke belabberde releases wel voor het nodige amusement binnen de gaming community en daarnaast zorgt ook de uitgever van de game voor een amusante toets. Die uitegever is namelijk GameMill Entertainment. Inderdaad, dezelfde uitgever als Skull Island: Rise of Kong. Ook die game werd dit jaar gelanceerd en ook die game is een stevige kandidaat voor slechtste game van het jaar, naast The Lord of the Rings: Gollum.
Waar Skull Island: Rise of Kong wel ontwikkeld werd door IguanaBee, werd The Walking Dead: Destinies ontwikkeld door Flux Games, maar het resultaat is evenwaardig miserabel. Of dat dan aan de ontwikkelaar ligt of aan de publisher, dat valt moeilijk uit te maken, maar vermoedelijk is het een combinatie van beide.
Uitgever GameMill Entertainment zet immers vooral in op het lanceren van games onder licentie en daaroor lijkt het kleine studio's in te schakelen die dan vervolgens weinig tijd en budget krijgen om iets in elkaar te knutselen. Flux Games maakte eerder ook al Cobra Kai 2: Dojos Rising voor GameMill Entertainment, maar ook die game was allerminst een hoogvlieger.
It's... FUCKING... PERFECT!!!
Geplaatst op 2023-11-20 17:11:45
on the 1st pic it looks like Rick can not even hold a gun XD
Ik houw het wel bij de serie het 1ste seizoen was dan ook zeker meer dan goed
Geplaatst op 2023-11-20 17:25:48