Officiële modding tools voor Cities: Skylines 2 laten nog maanden op zich wachten
We wisten al dat Cities: Skylines 2 bij launch niet over officiële modding tools zou beschikken en dat die dus pas na de lancering zouden worden toegevoegd, maar wanneer dan precies? Wel, blijkbaar is het op die modding tools nog "minstens enkele maanden" wachten, aldus developer Colossal Order.
Bij de eerste game konden spelers nog gebruik maken van Steam Workshop, maar voor Cities: Skylines 2 wil men een eigen modding systeem aan de hand van een all-in-one editor. Die is echter nog lang niet klaar en zal pas over enkele maanden ten vroegste gelanceerd worden, maar ook dan niet met alle features die je als modder wil.
Bij de initiële launch van de editor zouden maps en code modding ondersteund worden. Daarna zouden gaandeweg nieuwe features geïntroduceerd worden, waaronder asset importing. Hoe snel die optie er dan precies zou komen is niet bekend.
Het doel is om de editor "zo snel mogelijk" te lanceren, maar een concrete indicatie voor de release wil men niet geven omdat men geen beloften wil doen die men niet kan waar maken.
Na de belabberde launch van Cities: Skylines 2 helpt dit natuurlijk niet meteen om het vertrouwen van fans op te krikken. Colossal Order blijft intussen wel verder werken aan bug fixes en het verbeteren van de performance.