Altijd ray tracing in Spider-Man 2
Net als heel wat andere games tegenwoordig heeft Spider-Man 2 meerdere visuele modi, waarbij je kiest tussen meer pracht en praal of meer FPS. Een van de slachtoffers in dat verhaal is vrijwel altijd ray tracing, dat verdwijnt om de frames de hoogte in te kunnen jagen. Het is immers een vrij intensief proces en dus een eenvoudige keuze om dat technisch snufje achterwege te laten. Insomniac Games dacht daar duidelijk anders over, want in Spider-Man 2 zal er altijd ray tracing zijn.
"For this game we’re really able to deliver [ray tracing] as a baseline performance mode," zegt Mike Fitzgerald, direct of core technology, in een interview. "There's no mode of this game that has the ray tracing turned off, no need for it. We've really figured out how to deliver what we feel like is the right Spider-Man visuals and we want to make sure every player is seeing that."
Spider-Man 2 heeft bovendien niet twee maar drie verschillende visuele instellingen. Je kan kiezen voor 30FPS, waarbij er zoveel mogelijk mooie beelden op je scherm getoverd worden of 60FPS, waarbij dat alles wordt teruggeschroefd ten voordele van meer frames. Maar er is ook een instelling voor 40FPS, die de ervaring wat 'smoother' maakt, maar visueel dus nog zo dicht mogelijk bij het origineel blijft.
Wij kregen onlangs de kans om de game al eens te spelen en waren alvast flink onder de indruk van de visuele voorstelling van de game.