[UPDATE] Ubisoft sluit inactieve accounts, die dan alle games verliezen
UPDATE
In een mail naar IGN heeft Ubisoft aangegeven dat accounts met aangekochte games nooit gesloten worden en dat accounts al vier jaar inactief moeten zijn voor ze in aanmerking komen op gedelete te worden.
Ubisoft houdt rekening met volgende zaken om te beslissen of een account gesloten wordt
- The gaming activity of the account since its creation
- The account’s libraries: accounts that include purchased PC games are not eligible for deletion
- The duration of inactivity of the account, meaning the last login to our ecosystem (including from Ubisoft games on Steam and other platforms)
- In practice, as of today, we have never deleted accounts that have been inactive for less than 4 years
- The existence of an active subscription tied to the account.
OORSPRONKELIJK BERICHT
Ubisoft heeft het ietwat vreemde besluit genomen om accounts die te lang inactief zijn gebleven volledig te sluiten, zelfs al hangen er games aan die account. Je krijgt gelukkig nog eerst een melding dat je account binnen 30 dagen gesloten zal worden, maar als je daar niet op reageert, dan is je account weg en ben je dus ook al je games kwijt.
Ubisoft doet dit naar eigen zeggen om geen problemen te krijgen met de Europese GDPR-wetgeving. Die stelt dat gebruikers die 18 maanden niet inloggen op hun account uit de databank verwijderd moeten worden. Je kan je natuurlijk afvragen of dat nog van kracht hoort te zijn als er aan die account aankopen hangen.
Hey there. We just wanted to chime in that you can avoid the account closure by logging into your account within the 30 days (since receiving the email pictured) and selecting the Cancel Account Closure link contained in the email. We certainly do not want you to lose access to…
— Ubisoft Support (@UbisoftSupport) July 20, 2023
Ze hebben net duidelijk gemaakt in een email naar IGN dat ze dat toch niet gaan doen en dat accounts met gekochte games niet verwijderd zullen worden. Maar het is (ten minste voor mij) niet duidelijk of ze daarmee enkel gebruikers bedoelen die games op Uplay hebben gekocht of ook Ubisoft games die Uplay nodig hebben als Third Party App voor gebruikers die het op een ander platform kochten.
Geplaatst op 2023-07-25 13:02:26
ik update :)
Geplaatst op 2023-07-25 14:15:36
Ook net gezien dat de Upoints (100 voor 20% korting, heb er een 350) niet meer kunnen gebruikt worden voor pre-orders, nieuwe games of games jonger dan 3 maanden :( heel spijtig.
Zal dan maar van keysellers kopen.
Geplaatst op 2023-07-25 23:59:28, bewerkt op 2023-07-25 23:59:51
Ik had hierover 18 mei 2023 een mail van Ubisoft gekregen.
Dit zou ingaan vanaf 1 januari 2024 volgens de mail.
Het klinkt ook alsof je pre-order die nu beschikbaar zijn met release na 1 januari, nu nog wel met die korting kan doen:
However, until 31 December 2023, you will still be able to apply your discount on all available pre-order and new releases on the Ubisoft Store.
Ook al enkele jaren ondertussen dat UPlay points maar 2 jaar geldig blijven. Ik had er 4-5000 hoofdzakelijk vanuit game activities gehaald maar ondertussen nog maar 200-300.
Ik heb met die korting ook heel wat Collector's editions gekocht omdat ze daarmee zoveel goedkoper werden dan in de gewone winkel (voor zover niet UPlay exclusive) en aan het einde kreeg ik vaak ook nog meer dan 100 punten terug. Dus best wel jammer dat ze daarmee stoppen.
Geplaatst op 2023-07-27 12:40:50
Hm, in hun artikel staat idd dat het vanaf 1 januari is, als je echter op de upoints klikt staat dit er al bij:
"*Niet geldig op pre-orders, nieuwe releases of recenter dan 3 maanden, virtual currency en Ubisoft+ abonnement."
Geplaatst op 2023-07-28 11:45:02, bewerkt op 2023-07-28 11:45:21
Opmerkelijk inderdaad... Hun mail en site spreken elkaar tegen.
Maar tenzij je het probeert dus lastig om te weten of het nu nog wel/niet werkt :(
Geplaatst op 2023-07-28 18:34:12