Sinds Fall Guys free-to-play is, levert verliezen je meer op dan winnen
Dat Fall Guys nu free-to-play is betekent ook dat de game een nieuw progressiesysteem en in-game economie heeft gekregen. Daar moet mogelijk nog wat aan gesleuteld worden, want momenteel levert verliezen spelers blijkbaar meer op dan winnen.
In het nieuwe systeem wordt gebruik gemaakt van een battle pass, waarmee je progressie kan boeken door bepaalde uitdagingen tot een goed einde te brengen, wat dan weer beloningen en extraatjes oplevert. Goed presteren in alle mini-games levert je natuurlijk ook nog XP in de vorm van "fame" op, maar daar lijkt qua balans iets niet snor te zitten.
Hoewel goed presteren je meer fame oplevert dan slecht presteren, is het verschil eigenlijk te verwaarlozen, zeker als je kijkt naar de tijd die je kwijt bent als je een parcours helemaal tot het einde wil overleven. De conclusie van veel spelers is dan ook dat het momenteel eigenlijk meer de moeite loont om al vroeg uit een game te verdwijnen zodat je snel naar een volgend potje kan, om zo sneller je battle pass te vervolledigen.
Het probleem is dus dat spelers niet meer gemotiveerd worden om effectief goed te presteren, omdat ze er onvoldoende voor beloond worden. Gevreesd wordt dan ook dat, als dit qua balans niet verbeterd wordt, er meer en meer AFK fame farmers zullen beginnen opduiken.
Goh, lijkt me ook gewoon een voordeel voor de mensen die wèl willen winnen: minder competitie!
Geplaatst op 2022-06-27 13:47:48