Nieuwe Tomb Raider game in de maak met Unreal Engine 5
Crystal Dynamics heeft aangekondigd dat het begonnen is met de ontwikkeling van een nieuwe Tomb Raider game en dat daarvoor gebruik gemaakt wordt van de Unreal Engine 5. Eerder nog gebruikte de studio een eigen in-house engine.
Van de nieuwe game werden nog geen beelden getoond, vermoedelijk omdat de ontwikkeling in een nog erg vroege fase zit, maar men wilde wel al kwijt dat men grenzen wil verleggen wat de weergave van de spelwereld betreft. Ook wil men fans de actievolle, avontuurlijke en cinematische ervaring bezorgen die ze verdienen.
Eerder had Crystal Dynamics trouwens al gehint naar een nieuwe Tomb Raider game. Het zei ook dat het zal proberen om de tijdlijn van de reboot trilogy van Crystal Dynamics zelf en die van de originele games van Core Design met elkaar te verenigen. Mogelijk zien we dus een verdere evolutie van Lara Croft, van onervaren overlever naar geharde avonturier. Crystal Dynamics vroeg wel geduld van fans om die brug te kunnen realiseren.
Great news!
Geplaatst op 2022-04-06 09:51:06
Bring it.
Moet Rise en Shadow wel nog spelen of afwerken... :3
Geplaatst op 2022-04-06 10:01:59
Ik hoop wel dat ze de games terug wat meer linear maken. Semi-open is perfect mogelijk indien goed toegepast. Maar zoals het in de tweede game van de reboot was vond ik het een zware overkill. Als je alles in die open delen wilt completen zit je daar uren rond te lopen terwijl het verhaal op een hoog tempo zat en je ergens ASAP moest zijn. Was een zware pacing breaker en deed het verhaal absoluut geen goed. Vandaar fingers crossed dat het meer linear wordt en hier en daar een open exploration deel waar de pacing van het verhaal zeer traag is en met een logische reden tot exploration ipv gewoon om het spel langder te doen duren ten koste van een goed verhaal.
Geplaatst op 2022-04-06 11:19:11
Full circle... Tomb Raider begon met 2 triangles en nu naar UE5 dat bekend staat om z'n triangles.
Geplaatst op 2022-04-07 10:04:31