Forza Horizon 5 gebruikt ray tracing... voor audio
Een game die ray tracing gebruikt, het is ondertussen al niet meer zo bijzonder voor heel wat gamers, maar een game die ray tracing gebruikt voor betere audio? Dat deed ons toch even de wenkbrauwen fronsen. Toch is het dat wat ontwikkelaar Playground Games doet met Forza Horizon 5. Omdat de game constant objecten moet detecteren in de omgeving om ray tracing goed te laten werken, om onder andere reflecties er correct te laten uitzien, besloten ze bij de ontwikkelaar om die data ook te gebruiken voor betere audio. Het idee is dat het geluid ook echt weerkaatst van alle objecten in de omgeving, waardoor het realisticher moet klinken. Zo moet je een duidelijk verschil kunnen horen tussen een stedelijk en een meer bosrijk gebied.
Man da ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen :o
Geplaatst op 2021-07-13 15:27:46
Rays worden voor zoveel gebruikt in games, het is eigenlijk gewoon een onzichtbare lijn die getrokken wordt en kan weerkaatsen, kan voor veel gebruikt worden. Hitscan wapens in games gebruiken hier BV ook van, mah raycasten voor belichting is het gebruik dat wel het meest gekent is bij de consument.
Geplaatst op 2021-07-13 17:56:13