Housemarque werkt mogelijk toch aan save opties voor Returnal
Returnal is een aartsmoeilijke game, dat hebben we veelvuldig herhaald in onze review, en het helpt bovendien niet dat Housemarque heeft besloten om geen enkele optie te geven om je voortgang op te slaan wanneer je midden in een run zit. De enige optie is om je PS5 in stand-by te zetten, om daarna verder te spelen. Dat je niet kan opslaan is een bewuste designkeuze van ontwikkelaar Housemarque, maar die stuit nu toch op wat protest. Spelers vragen daarom naar een systeem waarbij je wel kan saven, maar waarbij die saves onmiddellijk verwijderd worden wanneer je sterft. Je algemene voortgang wordt natuurlijk wel behouden.
Het protest wordt ook deels gevoed door gamers die al eens een crash hebben gehad midden in een run die al enkele uren aan de gang was, waardoor ze al hun voortgang kwijt zijn. Lang overleven is bijzonder belangrijk in Returnal en 'sterven' door een crash is dan ongelooflijk zuur natuurlijk.
Welp I was really enjoying Returnal until the game randomly crashed in the middle of a run and I lost all my progress lmao how is there seriously no auto-save???
— Jason Schreier (@jasonschreier) May 2, 2021
En hoe moet ik dit dan zien? Dus als je dood gaat moet je het volledige spel opnieuw beginnen??
Geplaatst op 2021-05-03 11:15:25
Je krijgt heel af en toe permanente upgrades voor wapens of je personages, maar je bent in 90% van de gevallen gewoon terug met basiswapen, basishealth enz. en terug beginnen graaien en zoeken om weer te beginnen groeien tijdens de volgende run.
Geplaatst op 2021-05-03 14:26:58
Ja dan pas ik wel đ maar ik dacht dat er wel effectief levels I zaten, maar als ik het dan goed begrijp is het hele spel 1 groot level waar je moet proberen in 1 keer (al dan niet met sommige upgrade gaandeweg) volledig doorheen te gaan??
PS : ja ik weet dat ik de review kan lezen maar een review lezen voor een spel dat mij niet echt aanspreekt lijkt me wat overbodig. Plus ik verkies de " sociale" manier van informatie winnen door andere het mij te laten vertellen đ
Geplaatst op 2021-05-03 15:57:07
Er zijn meerdere "werelden" / levels.
Als je voorbij ene geraakt, krijg je wel een soort "snelkoppeling" naar de volgende, maar als je sterft, zit je op dezelfde plek als bij het begin van het spel (met enkel je permanente upgrades) en kan je weer beginnen sprokkelen. De werelden zijn wel vrijgespeeld natuurlijk, maar aangezien alles random wordt gegenereerd, is "naar links gaan" de eerste keer niet hetzelfde als de 2e keer enz.
Geplaatst op 2021-05-03 17:01:13
Thanks pap! Heb ondertussen toch maar even de review gelezen đ
Geplaatst op 2021-05-03 19:42:09
De game is verdeeld in 6 biomes met een eigen eindbaas. Zodra je die eindbaas hebt, kan je snel naar de volgende biome (of alvast sneller). En er zijn ook upgrades die je niet kan kwijtspelen, maar als je sterft begin je wel altijd aan je schip met je basiswapen.
Het is een game waarin je vooral moet leren en een klein beetje geluk hebben met de random generated content.
Geplaatst op 2021-05-03 17:26:52, bewerkt op 2021-05-03 17:27:30
Jij ook bedankt yoni! Zoals ik hierboven al aanhaalde heb ik toch eventjes de review bekeken. Het is al een stuk helder...Der...? đ
Geplaatst op 2021-05-03 19:43:17
Yeah, het legt zich ook niet zo gemakkelijk uit :p
Geplaatst op 2021-05-03 23:45:20
Dit is een game voor gamers die veel geduld en zeer veel tijd hebben... 80 euro voor frustraties neen dank u
Geplaatst op 2021-05-03 13:47:23
De game is niet frustrerend. Dat is net de sterkte.
Geplaatst op 2021-05-03 17:24:05
Dus liever âŦ80 uitgeven aan een simpel spel dat uit is op 10 uur?
Makes sense, I guess.
Geplaatst op 2021-05-04 10:06:13
Dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Meer checkpoints/savepoints en moeilijkheidsgraden implementeren zou al een heuse stap voorwaarts zijn.
Geplaatst op 2021-05-05 14:06:30
In een genre waar dat nooit gedaan word?
- Slay the Spire
- Enter the Gungeon
- Deadcells
- Binding of Isaac
Allemaal games in hetzelfde genre, geen enkele met moeilijkheidsgraden (in tegenstelling enkel modes om het nog moeilijker te maken) en ook geen save en checkpoints.
Het enige wat die games hebben dat Returnal mist is een quit en continue optie, dat is wel jammer. Maar saven en checkpoints??? :p sorry wrong game, wrong genre.
Geplaatst op 2021-05-05 15:59:54
Sja, als je uren de tijd hebt om te spelen aan ÊÊn stuk kan ik dat aannemen.. echter gamen is voor mij ontspanning en geen frustratie vooralsnog
Geplaatst op 2021-05-05 19:27:05
Dat is uw goed recht, wilt daarom niet zeggen dat het spel geen âŦ80 euro waard kan zijn eh ;)
Geplaatst op 2021-05-06 10:30:24
Ik ben op ongeveer 14 uur nog maar in world 2 - biome 2 geraakt, en ik moet zeggen ik heb nog geen enkele keer een frustratie gehad. Daar vind ik de game vrij sterk in, omdat ik elke run wel iets nieuws ontdek.
Geplaatst op 2021-05-04 12:21:59
Geef gewoon een exitsave. Als je het spel afsluit saved het spel en wanneer je terug opstart begin je terug waar je gestopt bent en wordt de save verwijderd. Fallout 4 survival deed het zo en dat werkte goed.
Crashes zijn weer iets anders, misschien een autosave als je van biome veranderd...maar het is nog altijd een roguelite
Geplaatst op 2021-05-03 18:19:38
Gewoon zoals Souls games saven continue, crash, quit, whatever maakt niet uit. Het is gesaved als je stopt, enige dat er moet gebeuren is dood = delete.
Geplaatst op 2021-05-03 21:22:43
Dat is er ook, je hebt 3 Biomes daarna volgt een End-boss, dan kom je in wereld 2 terecht met alweer 3 Biomes als je hier dan sterft kom je niet in wereld 1 maar blijf je in wereld 2, natuurlijk moet je wel die biomes van world 2 opnieuw spelen. Maar je wapenlevel blijft dan behouden, zo start ik elke keer met wapen level 15 atm.
Geplaatst op 2021-05-04 12:20:36
Dus een savesysteem zoals in de goeie auto tijd op NES?? :-P
Geplaatst op 2021-05-03 21:17:17