Civilization VI stelt december update voor
Via een nieuwe video wordt de december update van Civilization VI voorgesteld. Naast enkele wijzigingen in de balans bevat elke game-update een nieuwe functie, zoals een scenario, gamemodus of aanpassing.
De update van deze maand verschijnt op 17 december en bevat de City-state Picker, evenals een aantal balansaanpassingen en aanvullende wijzigingen op basis van feedback van spelers.
Vergelijkbaar met de Natural Wonder Picker die in augustus werd geïntroduceerd, stelt de City-state Picker spelers in staat om te selecteren welke en hoeveel stadstaten in hun games zullen. Zo kun je kiezen voor een willekeurige selectie van City-states of een aangepaste lijst. Hierdoor is de City-state Picker is een geweldige manier voor spelers om stadstaten tegen te komen waarmee zij misschien nog niet eerder hebben gespeeld. Daarnaast biedt het een nieuwe dimensie om een deel van de moeilijkheidsgraad van het spel te controleren. Wil je een spel spelen met alleen maar Science-boostende stadstaten om je te helpen een Science overwinning te behalen? Of de productie moeilijker maken door alle industriële stadstaten uit te schakelen? Er zijn genoeg manieren om te experimenteren met de nieuwe City-state Picker!
Naar aanleiding van feedback van spelers, maken enkele nieuwe aanpassingen hun weg naar Civilization VI. Deze bevatten een belangrijke balansveranderingen tussen de Social Policies en de Tech- en Civic-boosts, evenals verbeteringen aan de AI. Zo zijn AI-leiders nu minder geneigd om eisen te stellen als je leger sterker is of als het slecht gaat in een oorlog. Tenslotte zullen spelers ook enthousiast zijn om een "Stop Asking Me" knop te vinden die gebruikt kan worden als burgers te veel eisen of verzoeken sturen. Volledige details zijn beschikbaar in de patch notes die op 17 december naast de update verschijnen.