Zowel Sony als Nintendo hadden naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne al beperkte maatregelen getroffen in Rusland, maar nu gaan beide bedrijven nog een stapje verder.
Zowel Sony als Nintendo zetten nieuwe leveringen van producten stop. Geen consoles of accessoires voor Rusland meer dus, terwijl ook de digitale verkoop van games aan banden ligt. Eerder besliste ook Microsoft al om geen zaken meer te doen in Rusland, waardoor de Russen nu in principe afgesloten zijn van de drie grote consolebouwers.








