nieuws

Bungie haalt controversiële clausule uit contracten werknemers

Bungie haalt controversiële clausule uit contracten werknemers
Titel

Bungie heeft besloten om een controversiële clausule uit de contracten van al zijn werknemers te halen. Daarin stond dat alle disputen tussen werknemers van Bungie en Bungie zelf intern moesten worden afgehandeld. Werknemers hadden dus geen mogelijkheid om naar de rechtbank te stappen. Het is een clausule die bij veel ontwikkelaars voorkomt en er voor zorgt dat wanpraktijken bij een studio bijna niet naar buiten kunnen komen. Zo hebben werknemers van Riot en Activision Blizzard ook al geëist om de clausule uit hun contracten te halen.

Bungie wordt zo hopelijk een voorbeeld voor andere studio’s op dit vlak. Momenteel is er bij de ontwikkelaar geen sprake van wanpraktijken, maar het is bemoedigend dat het bedrijf het niet meer nodig ziet die clausule in de contracten op te nemen.

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!
Onderwerp: Action, Destiny 2
0 Reacties
Populairste
Nieuwste Oudste

Nieuw op 4Gamers:

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!

Ook interessant:

coolblue 4gamers

Heeft je setup nood aan een upgrade? Ontdek de scherpste gamingdeals bij Coolblue!

Avatar melden